Vad ser du fram emot?
Moderator: Moderator 1
Re: Vad ser du fram emot?
Nu när nästan alla julklappar är klara ser jag fram emot jul. Förmodligen den sista julen på mammas gård, eftersom hon ska sälja den. Det börjar bli för tungt för henne att sköta gården själv. Vi får alla plats i huset, men det är knappt. Jag och Kaisa kanske får sova ute i bagarstugan. Med ett element på förstås.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Ser fram emot skatteåterbäringen i april.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Det gör jag med! Alltid kul att få lite extra pengar! Fast jag kommer att lägga alla extra pengar på att betala mina skulder under 2022.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Att bli skuldfri. Tror att jag nu har ett och ett halvt år kvar på skuldsaneringen och absolut INGENTING får gå fel med min ekonomi nu. Fick ju en restskatt på drygt 4.000 kr som jag nu sliter med. Jag har fram till årsskiftet på mig med att betala in eländet innan det går till kronofogden.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Konstigt att du får restskatt Cosmos, när du har skulder. Skulder brukar göra att man får tillbaka pengar på skatten. Har når med ränta att göra.
Skatteverket räknar inte så. Man betalar alltså in skatt varje månad utifrån de inkomster man har. Men då, som i mitt fall, får inkomster från flera håll så blir för lite skatt dragen. Då blir det att betala i efterskott, restskatt.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Trist :(
-
- Guldmedlem
Ska göra ekonomin för sista gången i år! Jag har hushållit så att pengarna räckt precis!
Jag har sagt till att skatteverket ska dra 300 kr extra varje månad. Det dras
alltid för lite skatt på ålderspensionen. Nu får jag istället skatt tillbaka.
alltid för lite skatt på ålderspensionen. Nu får jag istället skatt tillbaka.
-
- Guldmedlem
Nu har jag räknat och räknat! Det ska bli gött och se var moset på brickan är!
Det har jag också gjort (Försäkringskassan i mitt fall), vet inte om det är så lyckat.

Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.