Tråden om snabbmat
Moderator: Moderator 1
Re: Tråden om snabbmat
Nyårsdagen är pizzans dag om jag förstått saken rätt. Många har baksmälla och köper utemat då de inte orkar ställa sig vid spisen. Pizzeriorna tjänar grova pengar på den fyllsjuke Svensson. Själv avstår jag pizza idag, jag vill inte trängas med en massa andra människor och få vänta på pizzan alldeles för länge. Kartongmat imorgon, pizza i övermorgon?
Jag grunnar på att gå till McDonald's i helgen. Beställa två Big Mac och en cheeseburgare. Hur svårt kan det vara? Jag har bara beställt via pekskärm en gång och då fick jag hjälp av en anställd. Sätter man in sitt kontokort i apparaten och slår in koden, eller betalar man framme vid kassan? Behöver man "swipa" och skrolla för att hitta till rätt burgare? Jag är teknikfientlig.
Tror nog att man betalar i apparaten. Det kan nog vara en del skrollande på skärmen.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Ål rajt, Krokus. Detta ska jag fixa. Men jag har för mig någon sa att man fortfarande kan lämna beställning muntligt vid kassan. Jag hade tänkt besöka en fd arbetskamrat imorgon och ha burgarna i kylskåpet. Tänker mikra dem när jag kommer hem. Jag gör ett försök med skärmen.
Oj, blir det verkligen gott med mikrad hamburgare? Brödet och grönsakerna blir nog konstiga.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Senast som jag var på McDonalds kunde man både beställa i kassan och på en skärm.
Nu blev jag sugen på Donken.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Visst är det gott på Donken. Det tyckte min mamma också medan
hon levde.
hon levde.
Jag har funderingar på att beställa mat från Spicy hot. Det blir biff med thailändsk curry, gul lök, minimajs, zucchini, champinjoner, paprika, vattenkastanjer, morötter och ris. Som extramat ska jag beställa vårrullar. Nu gäller det "bara" att göra slag i saken och inte liggga på sängen och sova bort hela dagen.
Det blev faktiskt av att beställa mat från Spicy hot. Tog en rätt med en chilifrukt (?) bakom namnet på menyskärmen. Alltså ska det vara lite extra hetta i de rätterna. Jag tog även en portion vårrullar. Det visade sig bara vara två. Lite snålt. Det gick fort att få maten, snabbare än att vänta på en pizza. Det var gott, speciellt med en sås som följde med som jag hällde över riset. Men det får bli sällan jag går dit, tycker man mest får samma jox vad man än beställer om man nu inte tar bara friterat.
Vad gick kalaset på?Fantasio wrote: ↑10 Jan 2022, 22:46 Det blev faktiskt av att beställa mat från Spicy hot. Tog en rätt med en chilifrukt (?) bakom namnet på menyskärmen. Alltså ska det vara lite extra hetta i de rätterna. Jag tog även en portion vårrullar. Det visade sig bara vara två. Lite snålt. Det gick fort att få maten, snabbare än att vänta på en pizza. Det var gott, speciellt med en sås som följde med som jag hällde över riset. Men det får bli sällan jag går dit, tycker man mest får samma jox vad man än beställer om man nu inte tar bara friterat.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Jag vet inte, Zoidar. En hundring kanske.