Hur mår du?
Moderator: Moderator 1
Re: Hur mår du?
Jag är också i grunden stressad. Köpte ett sexpack öl för att slappna av vid dagens slut. Vet inte om jag kör till gamla lägenheten igen redan i morgon. Måste komma igång med städningen. Kanske går det bättre om jag tar med en matsäck.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Jag upplever som att en grupp personer håller på att spana på mig och psyka mig. De är alla medelålders män och alla har rakad skalle. Tur att jag har hundarna. De stabiliserar mig och gör att jag stannar i vardagen förhoppningsvis.
Det gör inte precis min situation bättre att jag ovanpå flyttstressen dessutom är förföljd. Men samtidigt är det ganska typiskt att jag hamnar i såna här situationer när jag är stressad. Att flytta är med på listan bland mest stressfyllda situationer, tillsammans med skilsmässa. Så inte så konstigt att jag svajar lite.
Det gör inte precis min situation bättre att jag ovanpå flyttstressen dessutom är förföljd. Men samtidigt är det ganska typiskt att jag hamnar i såna här situationer när jag är stressad. Att flytta är med på listan bland mest stressfyllda situationer, tillsammans med skilsmässa. Så inte så konstigt att jag svajar lite.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Det låter inte så troligt att det spanas på dig. Har den lille fete mannen följt med dig till Umeå?
Nej detta är värre än de fete lille mannen. Honom blev jag inte skrämd utav. Det rör sig nu om grovt kriminella personer som inte drar sig för att skada andra.
...Jag tänker att de har installerat nån sorts spaningsutrustning i pannrummet, som ligger på andra sidan min sovrumsvägg. Så att de kan se allt jag gör online. Vågar inte ens använda mobilt bankid, för att de ska kunna se vad jag har för kod.
Det låter skrämmande.
Ja, det är det. Nu har jag låst in mig i min lägenhet och stängt vädringsfönstret. Som tur är har jag ett tittöga på ytterdörren, så jag kan hålla uppsikt över trapphuset utanför.
memphis, jag tycker det låter som om du är prepsykotisk. Har du någon vårdkontakt? Alternativt någon behovsmedicin?
Mina tips till dig är 1. Sömn 2. Ingen alkohol tills symptomen ger med sig 3. Kontakta vården.
Hoppas du kan känna dig tryggare snart!
Mina tips till dig är 1. Sömn 2. Ingen alkohol tills symptomen ger med sig 3. Kontakta vården.
Hoppas du kan känna dig tryggare snart!
Tack femfemman! Tyvärr har jag ingen bra kontakt med vården längre. Och ingen extra medicin att ta till. Dessutom känner jag att jag inte riktigt törs sova djupt, så vill inte ha nån sömnmedicin.
Jag har en gammal kontakt dock, med en skötare, jag kan försöka få tag i henne. Vet inte om hon gått i pension.
Men jag ska nog till psykosmottagningen och ta injektionen om ett par veckor. Jag hoppas jag står ut fram tills dess.
Jag har en gammal kontakt dock, med en skötare, jag kan försöka få tag i henne. Vet inte om hon gått i pension.
Men jag ska nog till psykosmottagningen och ta injektionen om ett par veckor. Jag hoppas jag står ut fram tills dess.
Ja, Memphis, det låter faktiskt lite psykotiskt. Sannolikheten att de satt spaningsutrustning i pannrummet är lika med noll. Du behöver varva ner. Du har varit igång nu i flera veckor.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Men jag har hört konstiga ljud från pannrummet mitt i natten. Jag tror att någon är där på nätterna.