Ukraina

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️

Re: Ukraina

Post by Leakim97 »

Ja, har man en gång haft en nära relation med en narcissist, eller umgåts med en, så kan man se igenom sådant. Trump är på ett sätt en skrämmande narcissist. Han manipulerar och har "mind games" precis sådant som narcisisster lever på.
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Jocke wrote: 06 Mar 2025, 00:47 Jag är desavouerad numera, försöker överleva dag för dag. Har nu svårt att bilda mig en uppfattning om Trump. Min hjärna fungerar inte s bra längre.Misstänker ett och annat.
Min hjärna är nog i sämre skick än din. Jag tror du kan ha mycket att tillägga.
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Geta wrote: 06 Mar 2025, 00:36 Jag tvivlar på att eliten i USA accepterar Trump. Han är för vulgär.
Jag tycker det är på tiden med politiker som kör raka rör. Han skräms inte av mediapöbeln. Inte det lismande röstfisket, där man kan lova en sak och göra en annan för det gått några månader.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Leakim97 wrote: 06 Mar 2025, 06:41 Ja, har man en gång haft en nära relation med en narcissist, eller umgåts med en, så kan man se igenom sådant. Trump är på ett sätt en skrämmande narcissist. Han manipulerar och har "mind games" precis sådant som narcisisster lever på.
Exakt!
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Jocke
Iridiummedlem

Post by Jocke »

Om Narcissism!

"“Narcissisten tror själv att de är bättre än alla andra och har svårt att tåla kritik”, säger Nordhelle.

Vanliga tecken på narcissism:

Överdriven självcentrering
Ständigt sökande efter beundran
Exploatering av andra för att uppnå egna mål
Oförmåga att förstå och relatera till andras känslor
Kan reagera med ilska eller skam vid kritik"

Ja, nu förstår jag, narcissism är vanligare än man tror.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

De föraktar andra.
Jocke
Iridiummedlem

Post by Jocke »

Geta wrote: 07 Mar 2025, 17:12 De föraktar andra.
De kan skada förtroendet mot de inom den psykiatriska sfären, det kan få långtgående konsekvenser av hur man egentligen borde bli genomskådad av de som bara betraktar den sfären på viss distans. Manipulation brukar jag se ganska fort. Men att gå bakom ryggen på någon är aldrig bra.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Tvivlar på att Putin vill ha ett fredsavtal. Utnyttjar han inte bara situationen?
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Putin njuter nog i fulla drag av Trumps vansinne. Trump säger att han förstår Ryssland mer och mer. Att Ukraina är svåra att hantera. Vilket svin han är.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Trump är i högsta grad konstig. Han ändrar världsordningen. Det kan bli ännu farligare än det är nu för fler länder. Ukraina sitter i rävsaxen nu. Och det kan bli fler.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Det konstiga är att Trump tänker införa tullar till Ryssland. Är inte de kompanjoner nu.
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Alla andra politiker vill ha mer krig. Det ska skickas mer vapen. Det ska vara upprustning och krigsalianser. De vill inte se Trump lyckas och skicka mer folk till fördärvet i Ukraina. De som sitter i toppen klarar sig, räkna med det. Det är såna som vi och jag som förlorar på det, kanske även livet. Ni här sväljer betet i media och hetsar! Ni har aldrig varit i närheten av krig och verkar tro det är ett TV spel. Det är i tidningen varje dag om hur Putin har demens och Alzheimers och Ukraina skulle köra ut Ryssen efter en vecka. Det kallas propaganda! Fake news. Att de ska ha diagnoser mm, det är totalt irrelevant.

Trump får frågan om han vill se Ukraina eller Ryssland som segrare och hans svar är - Jag vill att folk ska sluta dö! Låter det empatistört från en politiker? Tror ni han är kompetent för sin roll? Kommer han lyckas med sitt "barbari och svineri" enligt er?
Post Reply