Ukraina

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Ukraina

Post by memphis »

"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Ja just precis. Om man tycker att Ukraina borde lagt sig under Ryssland, så borde väl Sverige också lägga sig om vi blir anfallna. Vad ska vi med ett försvar till?!
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

I stället för att hävda att Trump är nån sorts helig pacifist borde man begrunda just detta: Vad är våra militära försvar till för, om inte att försvara våra liv, vår demokrati och vår frihet? Det är för just sådana här situationer som militären ens finns.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Jag håller med Zoegas. Var vänliga och mörda mig inte. För det. Yttrandefrihet, just saying.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

amandara wrote: 08 Mar 2025, 14:59 Jag håller med Zoegas. Var vänliga och mörda mig inte. För det. Yttrandefrihet, just saying.
Tycker du att Ukraina borde lagt sig med en gång?
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Nu är läget som det är, just nu. Det är massa fakenews i svensk media.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Du svarade inte på min fråga. Precis som Trump inte svarar på om han vill att Ukraina ska förlora kriget.
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Kristersson säger att vi inte har krig. Men inte fred heller. Och skickar hela vår arsenal till Ukraina. Det är inte populärt. Säger ju sig själv.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Trump säger att han ska medla fred mellan Ryssland och Ukraina, men han är inte en neutral part. Han försvårar läget för Ukraina och underlättar för Putin.

Det betyder att Ukraina nu har både Ryssland och USA emot sig.

Har de gjort sig förtjänta av det? De levde sina liv i godan ro.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

zoegas wrote: 08 Mar 2025, 15:07 Kristersson säger att vi inte har krig. Men inte fred heller. Och skickar hela vår arsenal till Ukraina. Det är inte populärt. Säger ju sig själv.
Vi behöver inget försvar Zoegas. Vi ska bara lägga oss om nån anfaller.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

memphis wrote: 08 Mar 2025, 15:02 Du svarade inte på min fråga. Precis som Trump inte svarar på om han vill att Ukraina ska förlora kriget.
Läget är som det är, då får man utgå från det.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Skulle inte säga att läget bara är som det är. Vi har en Trump som håller i taktpinnen just nu och han kommer med chockbesked varje dag.
Post Reply