Rökning

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Richard
Administratör

Re: Rökning

Post by Richard »

Tack!
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Idag har det inte blivit något rökt. Jag har ju inte varit utanför dörren sen igår. Är rastlös, går det att tillskriva rökstoppet, eller? Förr, för inte så många år sedan, hade jag varit överlycklig åt det lilla antal jag röker. Jag tog ju en cigarett med boendestödet igår. En cigg på två dagar är ju toppen.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Dagen har varit rökfri. Hankar mig fram med snus, det funkar skapligt. Frågan är hur många det blir rökta imorgon, då jag förmodligen ska till mötesplatsen.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jaga rökte på födelsedagsfirandet hos min vän. Blev säkert en sju, åtta stycken på ett par timmar. Han har balkong med stol på. Men som vanligt inget rökt hemma.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Idag har jag varit rökfri. Har inte tänkt på rökat hela dagen, det är först nu jag gör det. Jag upplever ingen abstinens, det är ju bra.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

I förmiddags tog jag mig ett bloss i samband med att jag hade en besökare. Men det var dagens enda. Tror inte jag kommer att röka något under morgondagen.
Richard
Administratör

Post by Richard »

Jag är fortfarande tobaksfri, snart 4 månader, sen den 7:e maj. Dock inte nikotinfri, använder "vejpen". Jag hostar bl.a. inte lika mycket av den, där är ju ingen tjära o sånt, bara propylenglykol (ofarligt), glycerol (ofarligt) och nikotin.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Strakt jobbat, Richard! Jag tog en cigg förut när jag var på väg ned på stan.
Richard
Administratör

Post by Richard »

Fantasio wrote: 01 Sep 2024, 14:50 Strakt jobbat, Richard! Jag tog en cigg förut när jag var på väg ned på stan.
Tack!

Jag skulle också kunna tänka mig att ta en, bara för att känna hur det känns, men samtidigt vill jag kunna säga att jag varit fri så länge som möjligt.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag påbörjar en rökfri dag varje dag när jag inte är på mötesplatsen. Brukar bara gå dit när jag inte har boendestöd, så tre dagar är jag rökare, men med måtta. Det var säkert flera år sedan jag rökte ett paket om dagen.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag rökte minst fyra cigaretter på en dryg timma idag, sedan dess inget. Det var tidig eftermiddag jag sist rökte. Tanken på att ta ett bloss hemma föresvävade mig, men jag lyckade stå emot impulsen. Säg att jag rökt fem cigaretter idag, det är jättebra.
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

Vill också röka, blev bjuden på en cigg igår men tackade nej... Det var prince ändå och dom gillar jag inte.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Post Reply