Vad tänker du på just nu?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Jocke
Iridiummedlem

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Jocke »

Borde nog gått in på affären och sagt till om det
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Hemskt Jocke! Det kan gå väldigt snabbt att hunden mår sämre. Men det är ju inte ditt fel.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Swesanne wrote: 13 Jun 2023, 16:48
amandara wrote: 13 Jun 2023, 16:34
zoegas wrote: 13 Jun 2023, 16:22Bengan?
Kanske? Vem vet. Jag har rullat ut käglan på banan. Vad det blir har jag ingen aning om. Blir det inget av det här så blir det inget av inget. På ett tag kan jag känna. Man är ju inte sådär superreceptiv. Och laddad.
Amandara, har du någon fast vårdkontakt inom psyk? Jag brukar berätta om min familj och olika händelser där. Jag har en psyksjuksköterska som jag har kontakt med, hon vet allt om mig. Jag rekommenderar dig att ta kontakt med psyk och få någon du får förtroende för som kan vara din kontakt samt ventil. 🌸
Jag har en jättebra kontaktperson, ssk. Men jag upplever att allt kan en inte prata med dem om, eller vill. Jag har ett visst mått av integritet. Jag upplever att Viska är en plats där vi med psykisk/psykiatrisk ohälsa kan få finnas. Som vi är. Det är ingen fire på elden. Jag ventilerar här och på andra plattformar. Jag känner att även oroliga tankar/känslor måste få finnas. Jag är helt ok. Jag tror att det är fler än jag som har stressande pressande saker i sig, men jag kan ha fel? Isen är inte alltid lagd som en skrinnarbana, och även en isbana kan få vara knaggl7g. Så känner jag. Viska är inte bara för de balanserade, som jag ser det. Jag delar med mig av hur saker kan kännas och upplevas, kanske finns det folk som känner igen sig i dylika tankar och känslor?
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Jag har köpt massa fina underkläder. Om det blir åka av eh. Pussypower. Bevare snorkfröknar.
Swesanne
Talliummedlem

Post by Swesanne »

amandara wrote: 13 Jun 2023, 17:37
Swesanne wrote: 13 Jun 2023, 16:48
amandara wrote: 13 Jun 2023, 16:34

Kanske? Vem vet. Jag har rullat ut käglan på banan. Vad det blir har jag ingen aning om. Blir det inget av det här så blir det inget av inget. På ett tag kan jag känna. Man är ju inte sådär superreceptiv. Och laddad.
Amandara, har du någon fast vårdkontakt inom psyk? Jag brukar berätta om min familj och olika händelser där. Jag har en psyksjuksköterska som jag har kontakt med, hon vet allt om mig. Jag rekommenderar dig att ta kontakt med psyk och få någon du får förtroende för som kan vara din kontakt samt ventil. 🌸
Jag har en jättebra kontaktperson, ssk. Men jag upplever att allt kan en inte prata med dem om, eller vill. Jag har ett visst mått av integritet. Jag upplever att Viska är en plats där vi med psykisk/psykiatrisk ohälsa kan få finnas. Som vi är. Det är ingen fire på elden. Jag ventilerar här och på andra plattformar. Jag känner att även oroliga tankar/känslor måste få finnas. Jag är helt ok. Jag tror att det är fler än jag som har stressande pressande saker i sig, men jag kan ha fel? Isen är inte alltid lagd som en skrinnarbana, och även en isbana kan få vara knaggl7g. Så känner jag. Viska är inte bara för de balanserade, som jag ser det. Jag delar med mig av hur saker kan kännas och upplevas, kanske finns det folk som känner igen sig i dylika tankar och känslor?
Självklart! Här är det ju helt öppet, ville bara väl🌸
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Ja det förstår jag❤. Det är väl frågan om jag kan vara tillräckligt bra för Loppan. Jag har en mycket bra granne som söker efter en omplaceringshund, det är det som fått tankarna att snurra i min skalle. I ett ögonblick tänkte jag att Loppan skulle få det bättre hos henne. Men vi är samkörda jag och Loppan, jag tror att jag är tillräckligt bra för henne. Men denna granne är mycket bra med hundar, och bra, ödmjuk och trevlig. OM jag skulle lämna bort Loppan så skulle det vara till henne. Tankelooparna har snurrat i min skalle. Men jag tror att Loppan har det tillräckligt bra hos mig.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Skulle aldrig tänka tanken ens en gång att lämna över min hund till nån annan. Vi är för tajta för det. Tänk också på din egen hälsa Amandara, det är bra för hälsan att ha hund.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Swesanne
Talliummedlem

Post by Swesanne »

amandara wrote: 13 Jun 2023, 18:02 Ja det förstår jag❤. Det är väl frågan om jag kan vara tillräckligt bra för Loppan. Jag har en mycket bra granne som söker efter en omplaceringshund, det är det som fått tankarna att snurra i min skalle. I ett ögonblick tänkte jag att Loppan skulle få det bättre hos henne. Men vi är samkörda jag och Loppan, jag tror att jag är tillräckligt bra för henne. Men denna granne är mycket bra med hundar, och bra, ödmjuk och trevlig. OM jag skulle lämna bort Loppan så skulle det vara till henne. Tankelooparna har snurrat i min skalle. Men jag tror att Loppan har det tillräckligt bra hos mig.
Det tror jag verkligen också❤️
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Tack Swesanne❤. Ja det är bra för hälsan att ha hund, det tycker jag oxå. När jag är psykotisk och ser konspirationer överallt - är Loppan den enda jag vet inte är i någon konspiration. Tack Memphis och Swesanne för pepp!
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Jag tror också som Swesanne säger amandara, att en samtalskontakt kunde vara bra för dig. Du kan få det på sjukhuskyrkan på det sjukhus du blir inlagd på om du skulle bli sjuk. De tar emot alla oavsett religionstillhörighet och jag gick själv dit och fick en utbildad psykolog som samtalskontakt för att bolla mina tankar mot. Att hon var utbildad psykolog, gjorde att hon hade en chefsställning till de andra, som visserligen hade utbildning för att tala med besökare, men inte var psykologer. Jag gick dit en gång i veckan i en 5-6 år och vi slutade för att jag ville. Jag tycker du skall pröva, passar det dig inte är det totalt utan kostnad för dig, kyrkan betalar oavsett hur länge du går där.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Tack Nissegossen. Omtanken värmer. Jo jag borde inte vränga ut och in på mina problem här på Viska. Vi behöver alla en positiv stämning, då så mycket annat är svårt. Sorry. Jag hade saker som tyngde min själ. Om jag sa till min kp att morsan är typ psykopatisk, eller iallafall narcisist, skulle han nog lägga in mig.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Berätta gärna, det är en säkerhetsventil!
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Post Reply