Vad gör du just nu?
Moderator: Moderator 1
Re: Vad gör du just nu?
Jag kanske kan ha elcykel som Richard. Vet inte hur de går på snö dock. Och hur man tar med sig last har jag lite svårt att se. Det ryms inte så mycket i en vanlig ryggsäck. Då får jag nog ha nån större ryggsäck.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Kan du inte se på nätet hur bussarna går i Umeå?
Hm. Jo det borde gå.
Kom på att det finns hemkörning i städerna med. Det kan man ju köpa om man just den dan inte orkar ta sig till affären.
Kom på att det finns hemkörning i städerna med. Det kan man ju köpa om man just den dan inte orkar ta sig till affären.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Menar inte kaffemaskin he he! En trehjuling eller fyrhjuling med motor.Jocke wrote: ↑04 Dec 2023, 20:10 Ja det gjorde jag under flera års tid. Ibland ramlade jag, en gång så oturligt att jag cyklade på en isfläck bredvid asfalten , fick gå gipsad en månad. Hade inga dubbdäck då. Men vet inte om jag rekommenderar cykeln numera. Men Memphis kan väl skaffa någon form av perculator med huva på kanske. Men ibland kommer man ingenstans ändå som nu förra veckan.
En moped alltså?
Har aldrig kört moppe. Vet inte om det är svårt. Men en trehjuling vore nog enkel.
Har aldrig kört moppe. Vet inte om det är svårt. Men en trehjuling vore nog enkel.
Jag funderade på trehjulig cykel men zoegas avrådde mig. Den skulle bli stulen. När jag cyklade hade jag cykelkorgar. Sök på nätet hur ofta bussarna går som sagt.
Ja en moppe skulle nog bli stulen. Hon som visade mig lägenheten sa att vissa har sina cyklar på balkongen. Det säger ju en del.
Här verkar vara lokaltrafik i Umeå: https://www.tabussen.nu/ultra/
Tack för länken , Kloppe! Verkar gå bussar ganska tätt.
Känner mig nu ganska tillfredsställd när det gäller få tag i mat.
1. Jag kan promenera även om det tar 20 minuter enkel väg. Kan vara lite tröttsamt dock eftersom jag redan går så mycket med hunden.
2. Jag kan ta buss. Nackdel, busskort är dyrt. Ska undersöka priserna.
3. Jag kan ha cykel, fast den blir nog stulen om jag inte har den inne i min lägenhet.
4. Jag kan, åtminstone ibland, ta hemkörning av varor.
1. Jag kan promenera även om det tar 20 minuter enkel väg. Kan vara lite tröttsamt dock eftersom jag redan går så mycket med hunden.
2. Jag kan ta buss. Nackdel, busskort är dyrt. Ska undersöka priserna.
3. Jag kan ha cykel, fast den blir nog stulen om jag inte har den inne i min lägenhet.
4. Jag kan, åtminstone ibland, ta hemkörning av varor.
Kollade priser på bussen. Enkel kostar 39kr, giltig en timme. 29kr om man förköper biljetten.
Sen fanns det diverse rabattkort. Månadskort fria resor verkar kosta ca 500kr.
Sen fanns det diverse rabattkort. Månadskort fria resor verkar kosta ca 500kr.
Har de inte pensionärsrabatter i Umeå. Det har vi.