Är man välkommen på det tror du?
Mötesplats Sardin
Moderator: Moderator 1
Re: Mötesplats Sardin
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Ja, det skulle jag tro.
Tydligen blir man livstids medlem när man väl blivit medlem. Och medlem är jag. Känner mest krav på mig att jag ska göra något där mer än äta och dricka kaffe.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Det blev bara en kopp kaffe med påtår, det kostade tio spänn. Priset fördubblades över en natt. Var inbegripen i flera intressanta samtal, bland annat med en fd arbetskamrat.
Min före detta arbetskamrat var på mötesplatsen. Egentligen är den till för folk med långvarig psykisk sjukdom (tror jag det står någonstans), men han har inga sådana problem. Han har ju själv sagt att han inte har någon diagnos. Han vill inte sitta ensam hemma, han vill ut och träffa folk och det får man förstå. Kul att snacka lite med honom. Han i personalen jag brukar prata med var inte där idag. Var på Sardin i en och en halv timma ungefär.
Någon har spridit ett falskt rykte om mig på mötesplatsen. Att jag är inlagd. Kompisen som jobbar där ringde upp mig och talade om det. Sedan ringde den äldre kvinnan jag är lite intresserad av och hörde sig för hur det var med mig. Lite skoj med dessa knasiga fabler.
Saken är den att jag inte varit där sedan i måndags, det spelar så klart roll.
Saken är den att jag inte varit där sedan i måndags, det spelar så klart roll.
Det var trevligt på mötesplatsen idag. Tyvärr jobbade inte den vettigaste i personalen idag, tror han vab:ade. Jag var där innan de öppnade och det blev fasligt kallt att sitta ute och vänta på att bli insläppt. Jag hade hämtat ut medicin som jag hade med mig, så jag tog den, bland annat Metformin, på mötesplatsen. Tog en hembakad mjuk smörgås med ost på för en tia så jag inte tog Metforminet på tom mage.
Kommer inte att göra så mycket julmat i år. Men möjligtvis att jag köper en liten julskinka. Det är gott att ha på bröd.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Mötesplatsen har något kallat vinylkul. Deltagarna får ha med sig en skiva eller fler och så spelas låtarna. Har man ingen skiva med sig finns det en större samling vinyler där. Jag spelar nu på Youtube en skiva jag har kvar hemma, efter att ha gett bort de flesta. Den funderar jag på att ta med mig nästa gång det är vinylkul.
Om min rygg känns bra när jag går till mottagningen ska jag nog gå till mötesplatsen idag. Kommer att få injektionen nån gång efter tio och det är närmare mötesplatsen än hem. Ska köpa deras egenbakade bröd med ost och gurka på.
Kan vara bra att låna ett par kryckor i ditt läge Fantasio. Kan vara bra att stödja sig på om du får smärthugg.