Vad är dagens positiva händelse?
Moderator: Moderator 1
Re: Vad är dagens positiva händelse?
Att jag har simmat idag, promenera hem. Det var först efter att min sköterska när jag var där i Juni berätta, att hon simmade trots Corana och att klor gör att corona viruset inte kan överleva i vattnet som jag vågade gå till badet igen. Det är ända sedan juli/aug förra året som jag simma sist. Men skönt att simma igen och som sjukgymnasten säger och jag instämmer så är det, den träning som fungerar bäst för mina problem i rörelseapparaten och värken blir så mycket lättare hantera, lite värk får man tåla trots allt.
Last edited by yrväder on 12 Jul 2021, 19:50, edited 2 times in total.
Att jag har duschat.
Jo det kan det, men det att går inte att ett helt år bara gå promenader med hunden det hjälper inte jag har alltid ont, när man har svullnad i bäcken leden plus att jag har diskbråck , det är kroniskt, sådana betingelser som att sitta, ligga, det är alltid förborgat med smärta, att simma det tar inte bort smärtan, men gör smärtan uthärdlig. Och när det börjar göra ont att gå får du ta dig i kragen och göra nåt åt det. Det finns inga mirakel piller eller mirakel operation. Har också fått 2 dosen vaccin, klarar mig nog.
Oj, vad du verkar ha det jobbigt! Det får mina problem att krympa till ett minimum.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Badhusen börjar väl öppnas upp.
Nej herregud, har man levt med det i så många år som jag har gjort så blir smärtan en del av dig, den finns där alltid, och du gör vad du kan för att koppla bort den , jag brukar nog inte beklaga mig för egen del, jag har en motvilja inom mig för att låta den styra Gillar Tv, så även om det gör ont så tittar jag. Och sova och sitta måste man ju med, du är tvungen att lära dig hantera smärtan, för du blir aldrig fri från den.
På smärtkliniker lär man väl ut att acceptera smärtan.
Oj! Jag visste inte att du har diskbråck! Har du testat Gabapentin eller Lyrica? De kan hjälpa vid nervsmärta, om det är sådan smärta du har.yrväder wrote: ↑12 Jul 2021, 20:12 Jo det kan det, men det att går inte att ett helt år bara gå promenader med hunden det hjälper inte jag har alltid ont, när man har svullnad i bäcken leden plus att jag har diskbråck , det är kroniskt, sådana betingelser som att sitta, ligga, det är alltid förborgat med smärta, att simma det tar inte bort smärtan, men gör smärtan uthärdlig. Och när det börjar göra ont att gå får du ta dig i kragen och göra nåt åt det. Det finns inga mirakel piller eller mirakel operation. Har också fått 2 dosen vaccin, klarar mig nog.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Jag är glad att en gammal bekant från tiden innan jag insjuknade hörde av sig. Vi hade viss mejlkontakt och idag ringde han. Han har fått ett andra barn efter att vi tappade kontakten, som är sex år gammalt idag. Det går bra för honom, han jobbar inom IT.
Vad kul Fantasio.
Hade nervsmärta i högerbenet i slutet innan första psykosen när jag jobbade i hemtjänsten, lugnat sig sen jag blev sjukpensionär. Nåt gott i alla fall som psykosen medförde.
Hade nervsmärta i högerbenet i slutet innan första psykosen när jag jobbade i hemtjänsten, lugnat sig sen jag blev sjukpensionär. Nåt gott i alla fall som psykosen medförde.
Jag simmade i en vik idag. Skönt att svalka sig.