Får göra detta en dag, har lasagneplattor i skåpet. Men idag blir det snabbmat/falafel
Enklast möjliga
Moderator: Moderator 1
Re: Enklast möjliga
/Dave
"dont give in to hate, that leads to the dark side" - Obi Wan Kenobi, Jedi Master
"dont give in to hate, that leads to the dark side" - Obi Wan Kenobi, Jedi Master
På fredag ska jag köpa korv, tiopack och korvbröd. En gul lök blir det också. Kommer att ha både rå, gul lök och rostad lök till dem. Chilisås och tabasco blir det också. Då har jag mat till både lördag och söndag. Men är även sugen på macka från Subway.
Det dröjde, men jag har äntligen stekt korv o haft i korvbröd. Rätt så gott. Men hade ingen bostongurka till.
Det slog mig att jag inte köpt ärtsoppa på burk på ett bra tag. Till det vill jag ha några skivor förhållandevist ljust bröd. Det mättar. Har lagt fram en liten påminnelselapp på mina byxor så jag ska komma ihåg att köpa det imorgon.
Dafgårds kycklinglasagne frysdisken Jättegod
Falafel är gott. Ska prova göra dem själv nångång. Tycker om att veta vad som finns i maten och slippa alla konserveringsmedel och utfyllnadsämnen.
Målningen är själens spegel
Blir falafal rätt ofta, men bara testat att göra dem själv en gång precis när jag blev vegetarian. Ja det är gött, går väl göra dem antingen "vegetariska eller veganska"?
/Dave
Ja båda går. Bara utesluta mejeriprodukter.
Målningen är själens spegel
Planen var att köpa hamburgare idag, men tordes inte gå in i affären. Istället blev det att värma på en burk gulaschsoppa. Till det hade jag en tre, fyra skivor mjukt bröd. Snacka om enklast möjliga.
Jag tycker att det är bra jobbat Fantasio.
Nej man får orientera sig i affären. Jag handlar alltid på samma affärer så jag vet för det mesta var grejer är. Det underlättar.