Paket!
Moderator: Moderator 1
Re: Paket!
Imorgon kommer min hårddisk. Jag blir sur, jag beställde den i fredags så den borde ha kommit i måndags, men nu ser jag på paketspårningen att den skickas från från Nürnberg långt nere i Tyskland. Jag valde den för att det stod snabb frakt o så var den billig. Nu hoppas jag den passar, det gjorde inte dom två första jag köpte, som jag skickade tillbaka.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Hämtade ett paket på Ica idag! Det innehöll tre polotröjor och en vit kofta. Särskilt nöjd är jag med polotröjorna. Det är säsong för polotröjor nu.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Igår kväll kom ett stort paket från Tyskland. Innehållandes en säck hundmat på 12kg.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Har du någon behållare att förvara fodret i Krokus? Annars kan så mycket foder på en gång lätt bli gammalt och hårt. Man kan också ta upp lite av fodret åt gången i en matlåda och försluta säcken väl. En gång när jag köpte en tio kilos säck så blev det larver i maten! Så äckligt och min hund ville naturligtvis inte äta den. Blev att slänga bort.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
memphis,memphis wrote: ↑30 Oct 2021, 15:24 Har du någon behållare att förvara fodret i Krokus? Annars kan så mycket foder på en gång lätt bli gammalt och hårt. Man kan också ta upp lite av fodret åt gången i en matlåda och försluta säcken väl. En gång när jag köpte en tio kilos säck så blev det larver i maten! Så äckligt och min hund ville naturligtvis inte äta den. Blev att slänga bort.
der var en kus som hette Douglas.
Hen pappa var tydligen VD.
När jag frågade.
Hen hade en Tibetansk Spets som hette eller kallades Scott.
Hen fick frolic .
-
- Guldmedlem
Jag gillar paket.. stora paket.. men det låter som innuendo som jag inte vet vad det är!
Jag försöker handla IRL mera framåt. Det är faktiskt kul, och man ser mer hur grejerna är.
Säcken har en zip. Men det kanske inte är tillräckligt?memphis wrote: ↑30 Oct 2021, 15:24 Har du någon behållare att förvara fodret i Krokus? Annars kan så mycket foder på en gång lätt bli gammalt och hårt. Man kan också ta upp lite av fodret åt gången i en matlåda och försluta säcken väl. En gång när jag köpte en tio kilos säck så blev det larver i maten! Så äckligt och min hund ville naturligtvis inte äta den. Blev att slänga bort.
I början är det nog tillräckligt. Men allt eftersom blir det mer och mer luft i säcken och maten kan torka och bli hård.
Hm... Aj då.
Får leta upp en (eller några) burk att ha fodret i. Tack Memphis!

Får leta upp en (eller några) burk att ha fodret i. Tack Memphis!
I onsdags kom sängen jag beställt för några veckor sedan. Den är bredare än den gamla. Priset var nedsatt, så jag tycker att jag gjort ett riktigt fynd!
Det var dock ganska jobbigt att baxa in den ensam. Men det gick bra till sist
Det var dock ganska jobbigt att baxa in den ensam. Men det gick bra till sist

Haha! Vad bra! Hur bred är den? Måste du köpa nya underlakan också?