Tråden om snabbmat
Moderator: Moderator 1
Re: Tråden om snabbmat
Imorgon är det ingen mat för mig på Hemköp. Det är raggmunk med stekt fläsk och chili con carne med ris. Jag funderar på att handla från Subway eller kanske Spicy hot även fast jag skrev att jag skulle gå dit sällan. "Friterad kycklingfilé med sötsur sås: fyra bitar friterade kycklingfiléer. Serveras med vår egna sötsura sås och ris." Det låter gott. Så tar jag två vårrullar också.
Det blev en Capricciosa idag. 95 kronor med pizzasallad till. Orkade inte gå till mataffären.
Ibland har jag dagar som igår, då jag knappt orkar kliva ur sängen. Därför beställde jag en pizza. Men jag tror jag föredrar maten från Spicy hot. Jag gillar verkligen den genomskinliga såsen man får i en liten burk, den häller jag över riset. Det finns tre ställen och jag går till det närmaste från kyrkan dit jag ska imorgon. Problemet är att Metformin ska tas i samband med mat och kvälldosen får/vill jag inte ta för tidigt. Jag får väl ta medicinen med en knäckemacka lite senare på dagen, alltså på kvällen.
Nej, det får vara bra med snabbmat på ett tag. Dyrt är det och inte bra för min diabetes.
Spicy hot säljer portioner med vårrullar för 35 eller 40 kronor. Tror det billigare priset är om man tar med sig maten. Men de är så små, jag behöver två portioner för att bli riktigt mätt. Naturligtvis tar jag annan mat också. "Serveras med vår speciella asiatiska vinägrett" står det. Den har jag aldrig sett röken av.
Gulasch på vårt vis eller inbakad fiskfilé med kall dillsås är morgondagens lunchlådor. Men jag grunnar på Spicy hot igen. Tar en rätt och lägger till två portioner vårrullar till det. Det blir fyra stycken, då en portion är ynka två vårrullar. Fast det smidigaste är att beställa från en pizzeria som ligger kanske hundra meter bort. Jag vill gärna ha en rätt med lite styrka i och det finns ingen sådan mat på pizzerian. Inte heller på Spicy hot, namnet till trots. Man skulle ju kunna köpa en flaska tabasco och hälla över maten. Men vill ha den med habanero i och tror inte att den säljs i min mataffär.
Hot Hot: köttfärssås, tomater, paprika, cayennepeppar.
El Ninjo: salami, bacon, lök, paprika, jalapeno, tabasco.
Husets: oxfile, champinjoner, bearnaisesås.
Ciao Ciao: oxfile, lök, champinjoner, färsk vitlök.
Mexicana: oxfile, champinjoner, paprika, jalapeno, cayennepeppar.
Black and White: oxfile, fläskfile, bearnaisesås.
Dessa är mina favoritpizzor och kostar hiskeliga 100 kronor. Sedan finns det en till som heter Zeus. Valfritt kebabkött, sallad, tomat, gurka, lök, fefferoni, pommes frites, sås. Den går loss på 120 kronor.
El Ninjo: salami, bacon, lök, paprika, jalapeno, tabasco.
Husets: oxfile, champinjoner, bearnaisesås.
Ciao Ciao: oxfile, lök, champinjoner, färsk vitlök.
Mexicana: oxfile, champinjoner, paprika, jalapeno, cayennepeppar.
Black and White: oxfile, fläskfile, bearnaisesås.
Dessa är mina favoritpizzor och kostar hiskeliga 100 kronor. Sedan finns det en till som heter Zeus. Valfritt kebabkött, sallad, tomat, gurka, lök, fefferoni, pommes frites, sås. Den går loss på 120 kronor.
-
- Guldmedlem
Äter ofta Oxfilepizza med bearnaise... Väldigt enkel pizza med bara Oxfile! Den gillar jag.. 120 kr och då ingår bea!
Som vanligt var det bara tomma ord från min sida. Jag låg på sängen till kanske halv fyra o hade ingen lust eller ork att handla snabbmat. Det blev en sväng till mataffären, de hade kvar dagens lunch. Men kommer jag iväg till min vän ligger Spicy hot på vägen dit, så jag kanske slinker in på hemvägen.
Åt kinamat igår. :)
-
- Guldmedlem