Ukraina

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Jocke
Iridiummedlem

Re: Ukraina

Post by Jocke »

Upprepning, men jag tror jag har fått nog av ledarskapsdillet. Att man ska bestämma över varandra liksom.
Last edited by Jocke on 08 Mar 2025, 17:18, edited 1 time in total.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

amandara wrote: 08 Mar 2025, 17:08
memphis wrote: 08 Mar 2025, 16:58 Djungelns lag ska råda?! Är det det vi strävar efter?

Bäst du håller tyst kanske innan du säger för mycket .

:lol:
Det har jag aldrig sagt. Bara påstår att det är så i vissa sammanhang. Titta på din hund, du är chefen. Man behöver inte gå så långt.
Jag är chef över hunden för det betyder ordning för henne. I hundens värld gäller också lagar. Vi har den som står främst, ledaren, som står för handling och beskydd. Sen har vi mellanskiktet som är rätt nöjda med läget. Chillar. Sen har vi de som går bakerst, och äter en bit i från flocken. De står för spaningen och varningen då de är väldigt reaktiva. Hundens värld har alltså ordning. Inte kaos.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Land skall med lag byggas, Gud har sin lag nedtecknad på lagtavlor, vi skall inte överträda dem, även om vi kan, det avspeglar hela samtiden.Putin skulle inte startat krig han är snart skyldig till en miljon ryska liv, som förspillts i kriget

Tio Guds bud, bör vi hålla att inte göra det får vi ta konsekvenserna av det
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

amandara wrote: 08 Mar 2025, 17:10 Du är fejk media Memphis. Inte lätt att uttrycka sina demokratiska reflektioner mot dig. Världen är inte så svartvit som du tror.
Up your ass.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Angående "fake news" förresten så är det en felriktad ilska bakom det Trumpska begreppet.

Vad är det denna falska media vill med er? Manipulera er? TILL VAD?
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Jag kan tala om för varför inte TRUMP gillar den tredje statsmakten (journalistiken). Det är för att han vill söndra och härska. Han vill montera ner den välfungerande maskinen som sådan, och därigenom även journalistiken.
Nobel
Skandiummedlem

Post by Nobel »

Jag har bekanta som levt under rysk ockupation. Kan säga att det inte var någon hit så som jag fått det berättat för mig. De förlorade hela sin verksamhet som deras familj byggt upp med kärlek. Ryssland tog deras mjölkvarn och bagerier och jämnade dessa med marken. Och min bekanta blev socioekonomiskt degraderad för att han ville uttrycka sympatier till familjer vars barn blev dödade av ryssarnas framfart. Dessutom fick dem inte röra sig fritt in och ut ur rysk-ockuperade områden. Om de åkte på semester blev de förhörda om vad dem hade gjort och vem dem hade träffat. Så värnar vi om ett fritt samhälle där vi kan uttrycka våra åsikter och röra oss fritt så vill vi inte ha ett ryskt styre. Jag värnar om att få säga vad jag tänker och tycker utan att vara rädd för att sättas i läger.
Last edited by Nobel on 08 Mar 2025, 17:53, edited 1 time in total.
'cause the freak inside controls my mind
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

:clap: väl uttryckt Nobel. Det du säger skriver nog många av oss under på!
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Putin går i Stalins fotspår.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Hans fotspår är blodiga.
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Jocke wrote: 08 Mar 2025, 17:16 Upprepning, men jag tror jag har fått nog av ledarskapsdillet. Att man ska bestämma över varandra liksom.
Anarkism vore det bästa om det inte vore för människor beter sig som svin utan auktoritet.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

"Humans are the only kind who follow unstable leaders."

https://youtube.com/shorts/4bXEmHUseP4?si=dbN_5YDbMnzOzpnc
Post Reply