Hur mår du?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️

Re: Hur mår du?

Post by Leakim97 »

Har du förutfattade meningar om blattar? 😃
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

Leakim97 wrote: 04 Nov 2024, 10:50 Har du förutfattade meningar om blattar? 😃
Busschaufför i Töcksfors gav mig en pensionärsbiljett istället för vuxenbiljett, märkte jag efter jag satt mig. Gick fram igen och han sa han ”inte kunde göra något”, vill inte göra nått ”det är mitt ansvar” svamlade han och var sur. Hannas att han skulle köra helt till Karlstad.

I Årjäng ber jag åter igen att köpa en biljett, utan att få något tillbaka för den felaktiga, men inte ens det får jag och han pratar över huvudet på mig på sitt språk med en annan busschaufför jätteobehaglugt!!! Det kommer en ny buss chaufför, så att han skulle köra helt till Karlstad var inte sant.

De säger det är busschaufförens ansvar om det kommer en kontrollant???? Kan man lita på det???? Var skickar jag räkningen på ”felaktig biljett”????? Jag sitter nu på bussen och är jätterädd!!!
Last edited by MsTibbs on 04 Nov 2024, 11:29, edited 1 time in total.
In a world where you can be anything, be kind.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Helt och hållet fel av busschauffören.
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

amandara wrote: 04 Nov 2024, 11:26 Helt och hållet fel av busschauffören.
Vad ska jag göra????? Kan inte ringa Värmlandstrafik för då kommer de iallafall skicka vakter????
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Det händer nog ingenting. Biljett kontrollanter är ovanliga.
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

Geta wrote: 04 Nov 2024, 11:31 Det händer nog ingenting. Biljett kontrollanter är ovanliga.
Får hoppas. Det var vakter sist jag åkte. Men jag har fått betala straff för att nån gett mig fel biljett förut! Då hade de gett mig barnbiljett tydligen och jag är 40! Det kan inte vara slump!!!
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Det är nog ditt öde. Du går inte att åldersbestämma.
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

Geta wrote: 04 Nov 2024, 11:34 Det är nog ditt öde. Du går inte att åldersbestämma.
Skolungdom eller pensionär? :(
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

Geta wrote: 04 Nov 2024, 11:34 Det är nog ditt öde. Du går inte att åldersbestämma.
Jag sa vuxen Karlstad.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Köp en vuxenbiljett. Jag har oxå vart med om busskontroller där en person som hade strul med att få igenom köpet av biljett på telefonen. Busschauffören viftade in henne i bussen efter att hon hade försökt och försökt. Typ du kan gå och sätta dig. Det kom kontrollanter, tjejen sa att busschauffören sagt - och vilket jag hörde, att hon kunde gå och sätta sig, att busschauffören sa att det var ok. När kontrollanterna frågade busschauffören nekade han. Så hon åkte dit och fick betala böter. Jävligt nesligt av busschauffören att inte försvara henne. Det var fult.
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

amandara wrote: 04 Nov 2024, 11:48 Köp en vuxenbiljett. Jag har oxå vart med om busskontroller där en person som hade strul med att få igenom köpet av biljett på telefonen. Busschauffören viftade in henne i bussen efter att hon hade försökt och försökt. Typ du kan gå och sätta dig. Det kom kontrollanter, tjejen sa att busschauffören sagt - och vilket jag hörde, att hon kunde gå och sätta sig, att busschauffören sa att det var ok. När kontrollanterna frågade busschauffören nekade han. Så hon åkte dit och fick betala böter. Jävligt nesligt av busschauffören att inte försvara henne. Det var fult.
Jag har försökt! Men de vägrar sälja en till mig!
Post Reply