Det fanns på min tid, men reglerna kan ha ändrats. Jag var 29 när jag blev akut sjuk och jobbade tills jag var 30. Antagligen därför.
Hur mår du?
Moderator: Moderator 1
Re: Hur mår du?
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
jaha okej.amandara wrote: ↑08 Nov 2024, 14:21Det fanns på min tid, men reglerna kan ha ändrats. Jag var 29 när jag blev akut sjuk och jobbade tills jag var 30. Antagligen därför.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
är väldigt ledsen just nu, har i stort sett gråtit hela dagen nu.
Du behöver inte berätta om dina hobbys till FK. Vi har rätt till ett liv. Mina sjukvårdskontakter har iaf sett positivt på aktivitet från min sida. Och då har jag byggt hus. Och gått i väggen efteråt. Men de har låtit mig hållas. Man ska inte behöva gå i graven för att man är sjuk.mrsearlgray wrote: ↑08 Nov 2024, 14:20 mår nu ännu värre, kommer inte heller få hålla på med YouTube med sjukpenning då det anses som distraherande från arbete eller återgång till arbete. vilket jag förstår till en grad men ska man inte få ha hobbys heller?
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
just nu räknar dom det som mina 5 timmar i veckan eftersom jag tjänar en pytteliten slant på det då och då...amandara wrote: ↑08 Nov 2024, 14:25Du behöver inte berätta om dina hobbys till FK. Vi har rätt till ett liv. Mina sjukvårdskontakter har iaf sett positivt på aktivitet från min sida. Och då har jag byggt hus. Och gått i väggen efteråt. Men de har låtit mig hållas. Man ska inte behöva gå i graven för att man är sjuk.mrsearlgray wrote: ↑08 Nov 2024, 14:20 mår nu ännu värre, kommer inte heller få hålla på med YouTube med sjukpenning då det anses som distraherande från arbete eller återgång till arbete. vilket jag förstår till en grad men ska man inte få ha hobbys heller?
Bäst du kontaktar kommunen om försörjningsstöd. Tror man får en handläggare där också, jag hade olika mötenmrsearlgray wrote: ↑08 Nov 2024, 14:04Jo och man kan tycka det, men tydligen så räcker inte bara ett läkarintyg längre. dom måste utreda. min handläggare sa att jag får söka försörjningsstöd om jag inte får ihop det men det är precis på gränsen till att jag inte kvalificerar för det.
mellan psykiatrin och kommunen när jag fick sjukersättning.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
tack för tipset.SpaceCorp wrote: ↑08 Nov 2024, 14:27Bäst du kontaktar kommunen om försörjningsstöd. Tror man får en handläggare där också, jag hade olika mötenmrsearlgray wrote: ↑08 Nov 2024, 14:04Jo och man kan tycka det, men tydligen så räcker inte bara ett läkarintyg längre. dom måste utreda. min handläggare sa att jag får söka försörjningsstöd om jag inte får ihop det men det är precis på gränsen till att jag inte kvalificerar för det.
mellan psykiatrin och kommunen när jag fick sjukersättning.
Fan att du sagt det till FK. Annars hade de inte haft en aning. Ärlighet lönar sig inte alltid bland betongkolosser. Hur som helst så har vi rättighet att ha ett LIV. Ingen blir friskare av noll aktivitet - DE BÖR UPPMUNTRA DIG.mrsearlgray wrote: ↑08 Nov 2024, 14:27just nu räknar dom det som mina 5 timmar i veckan eftersom jag tjänar en pytteliten slant på det då och då...amandara wrote: ↑08 Nov 2024, 14:25Du behöver inte berätta om dina hobbys till FK. Vi har rätt till ett liv. Mina sjukvårdskontakter har iaf sett positivt på aktivitet från min sida. Och då har jag byggt hus. Och gått i väggen efteråt. Men de har låtit mig hållas. Man ska inte behöva gå i graven för att man är sjuk.mrsearlgray wrote: ↑08 Nov 2024, 14:20 mår nu ännu värre, kommer inte heller få hålla på med YouTube med sjukpenning då det anses som distraherande från arbete eller återgång till arbete. vilket jag förstår till en grad men ska man inte få ha hobbys heller?
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
hade någon dock anmält att jag höll på med YouTube och fk inte visste det hade jag kunnat åka dit som fan på det tror jag. därför jag måste begränsa mig till dessa fem timmar och hålla koll på dom ifall någon skulle ifrågasätta det.amandara wrote: ↑08 Nov 2024, 14:30Fan att du sagt det till FK. Annars hade de inte haft en aning. Ärlighet lönar sig inte alltid bland betongkolosser. Hur som helst så har vi rättighet att ha ett LIV. Ingen blir friskare av noll aktivitet - DE BÖR IPPMUNTRA DIG.mrsearlgray wrote: ↑08 Nov 2024, 14:27just nu räknar dom det som mina 5 timmar i veckan eftersom jag tjänar en pytteliten slant på det då och då...amandara wrote: ↑08 Nov 2024, 14:25
Du behöver inte berätta om dina hobbys till FK. Vi har rätt till ett liv. Mina sjukvårdskontakter har iaf sett positivt på aktivitet från min sida. Och då har jag byggt hus. Och gått i väggen efteråt. Men de har låtit mig hållas. Man ska inte behöva gå i graven för att man är sjuk.
Ja så kan det vara. Men vad är ens 5 timmar? Jag håller fast vid att de bör uppmuntra dig. Till ALL form av aktivitet. Det gör att DU får ett rikare liv - och DET är viktigt!!! För återhämtning och ja bara för att stå ut. Med tillvaron.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
jo jag håller helt med... tyvärr fungerar inte vårat system så tydligen...
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
sen är det så lite jag tjänar på YouTube att det räknas som en hobbyverksamhet från skatteverkets sida... har mer utgifter för YouTube än jag drar in.