Ukraina
Moderator: Moderator 1
Re: Ukraina
Nehä du! Jag är inte typen som går med i sekter.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Pretty much everything is better than WW3, right.https://youtube.com/shorts/wWOFZ_Fu0DM?si=ACees4S6zH3ukAO0
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
JD Vance måste ju vara den störste skitstöveln i denna värld.https://youtube.com/shorts/UgCFRt8zAL0?si=itih33nhu1BROcyx
Det dog över 60 miljoner i andra världskriget. Det 3:de kommer det bli miljarder.
Till det kan du lägga direkta och indirekta konsekvenser av klimatförändringar. Det blir inte många kvar!
Klimatförändringarna är faktiskt ett ännu större hot vid horisonten.
Klimatförändringarna är faktiskt ett ännu större hot vid horisonten.
Varför är klimatförändringar så farligt då. Jo, för att det slår så brett. Mycket bredare än ett krig gör. Det drabbar matproduktionen, våra hem och infrastruktur, våra egna liv, djurriket och växtriket. Det man fruktar mest är en massiv artdöd. Det blir så totalt att det är väldigt svårt att överblicka. För att inte tala om hur obehagligt det är när det är för varmt!
Trump och Elon Musk håller förresten på att montera ner den amerikanska motsvarigheten till Försäkringskassan. De tänkte ta bort telefonlinjen så att gamla och handikappade får svårt att kontakta denna myndighet. Men jag tror att det har stoppats nu.
Det verkar som att USA har hämtat sig från chocken nu och folk har börjat motarbeta Trump.
https://youtube.com/shorts/UQ8n92i4OTc?si=a1pIrc1tx3JxOBti
Det verkar som att USA har hämtat sig från chocken nu och folk har börjat motarbeta Trump.
https://youtube.com/shorts/UQ8n92i4OTc?si=a1pIrc1tx3JxOBti
Amerika börjar vakna till nu och "smells the cofffee" som det heter. Staten Nebraska håller på att gå i konkurs pga att Musk och Trump dragit in jordbruksstödet. Många bönder där röstade på Trump trots att de drev sina jordbruk med illegala invandrare delvis, invandrare var alla arbetare.
Hur är det ens möjligt undrar jag ibland. Hur kan man missuppfatta Trump så grundligt? De måste ha blivit lockade av alla hans löften och ihärdiga lögner. Jag tycker att Trump är ganska genomskinlig. Han döljer inte direkt sin egen karaktär.
Hur är det ens möjligt undrar jag ibland. Hur kan man missuppfatta Trump så grundligt? De måste ha blivit lockade av alla hans löften och ihärdiga lögner. Jag tycker att Trump är ganska genomskinlig. Han döljer inte direkt sin egen karaktär.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Propaganda faller de flesta för tyvärr... Och många trodde nog verkligen han hade deras bästa i åtanke.memphis wrote: ↑22 Mar 2025, 11:54 Amerika börjar vakna till nu och "smells the cofffee" som det heter. Staten Nebraska håller på att gå i konkurs pga att Musk och Trump dragit in jordbruksstödet. Många bönder där röstade på Trump trots att de drev sina jordbruk med illegala invandrare delvis, invandrare var alla arbetare.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Läste en förklaring för att Kamala Harris förlorade valet. Hon hejade på Transpolitiken. I det ganska religiösa USA är HBTQ inte så populärt. Trump progagerar för att det bara finns två kön och det gör Agnes Wold också.
Jag är inte så kategorisk när det gäller transpersoner. Vill de vara något annat än vad de är så tycker jag att det är ok att ha ett alternativt personligt uttryck. Ungefär som när någon byter namn. Har inga problem att respektera det. Vill någon kallas Ladyboy gör jag det med glädje!
Men det finns en gräns. Jag gillar inte att vården i Sverige hjälper folk att byta kön via operationer. För jag vet att personer som bytt fysiskt kön har ångrat sig. Så jag tycker att alla operationer får man betala för själv. Är man ung och har ett arbete är det ingen konst att få låna pengar.
Så tycker jag. Hormoner tycker jag de kan få utskrivet så att de slipper tveksamma piller/sprutor från utomlands.
Men det finns en gräns. Jag gillar inte att vården i Sverige hjälper folk att byta kön via operationer. För jag vet att personer som bytt fysiskt kön har ångrat sig. Så jag tycker att alla operationer får man betala för själv. Är man ung och har ett arbete är det ingen konst att få låna pengar.
Så tycker jag. Hormoner tycker jag de kan få utskrivet så att de slipper tveksamma piller/sprutor från utomlands.