Vad har du lärt dig idag?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Vad har du lärt dig idag?

Post by memphis »

Hittade en helt fantastisk butik när jag gick en bakgata från centrum och hem idag. Den var som tagen ur Gremlins!

Burkar på hyllor från golv till tak med olika örter och mediciner och te. Belysningen var dämpad. Det var en affär som hade TCM (Traditional Chinese Medicine) på skylten.

Nu idag hade jag händerna fulla så gick inte in. Men nån gång ska jag gå in där!
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Såg en konststudent idag, eller möjligtvis arkitektstudent, som tagit ut en modell i solen för att se hur skuggorna föll. Ja jösses. När man var ung kunde man intressera sig för vad som helst. Allt var mer eller mindre intressant.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Upptäckte att jag inte har några hyresavier kvar. Behöver ju för januari ganska pronto. Har textat om saken.
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

Äta frukost
In a world where you can be anything, be kind.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Att jag får en hyreshöjning på 260kr :cry: Det är dubbelt så mycket som det brukade vara i förra lägenheten.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Min avgift i bostadsrättsföreningen höjs med 500 kr.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Ja och det är väl knappast nån idé att ifrågasätta det. De kommer att hänvisa till ökade kostnader.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Jag accepterar det.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Får godta vad hyresgästföreningen förhandlar fram
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
wasp
Cesiummedlem

Post by wasp »

Att en bjuden jultallrik är aldrig helt fel
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Nissegossen wrote: 20 Dec 2024, 14:22 Får godta vad hyresgästföreningen förhandlar fram
Här är nog inte hyresgästföreningen inblandad. Det är bara tree hyreslägenheter i huset och en av dem står tom just nu, för de ska testa att sälja den.

Men det verkar gå segt med försäljningen. 1,5 miljoner för en källarlägenhet är nog inte ett lämpligt pris!

Jag är inte med i hyresgästföreningen. Men jag funderar på det.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Är med i hyresgästföreningen sedan flera år tillbaka
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Post Reply