Hur mår du?
Moderator: Moderator 1
Re: Hur mår du?
mycket bättre efter en lång promenad!
Jag har en uppväxt i idrottsrörelsen. Jag är utbildad fysioterapeut. Svaghet och styrka hör inte hemma i det - man utgår från det man har. Jag tycker inte att du ska stirra dig blind på orden idrott/styrka Geta - det handlar långt ifrån om det. Som du mycket väl vet.
Alltså Geta, jag blir ganska besviken på dig - uppfattar du mig som att jag har rädsla för svaghet? Vad är då svaghet?amandara wrote: ↑24 Nov 2024, 16:42Jag har en uppväxt i idrottsrörelsen. Jag är utbildad fysioterapeut. Svaghet och styrka hör inte hemma i det - man utgår från det man har. Jag tycker inte att du ska stirra dig blind på orden idrott/styrka Geta - det handlar långt ifrån om det. Som du mycket väl vet.
amandara,
Tidigare var du emot psykoterapi. Det uppfattade jag att du var rädd för svaghet.
Tidigare var du emot psykoterapi. Det uppfattade jag att du var rädd för svaghet.
Geta. Har vi inte varit igenom det här tidigare? Jag hade inte en för mig bra psykoterapeut. Jag har teoretiskt inget emot psykodynamisk psykoterapi. Men jag hade otur. Men det har väl inte med styrka/svaghet att göra?!. Jag kan tröska genom min barndom helt på egen hand - jag värderar det inte som varken starkt eller svagt. Det bara är. Vad det är. Vilken typ av psykoterapi gick du igenom?
Jag gick igenom dynamisk psykoterapi. Det är det bästa som hänt mig.
Japp Geta, jag förstår dig - i de bästa av världar är det fantastiskt, och livgivande.
Ångest blä!
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Mår skapligt och på en skala 1-5, blir det 4
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Bra, men har inte kunnat somna om
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com