Rökning
Moderator: Moderator 1
Re: Rökning
Ser normal ut hos mig.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Ja, instämmer!
Nu ser profilbilden normal ut igen.
Det var ett tecken till mig från Jesus.
Idag har jag bara varit hemma, så inget rökt med andra ord. Har bara ett par cigaretter kvar, men behöver egentligen mer. Jag velar som en åsna mellan två hötappar. Bli rökfri på riktigt eller fortsätta som nu.
Ibland tar det en stund innan allt syns. Det gör det för mig med, ibland är det profilbilder, ibland smileys, jag vet inte riktigt om man göra nått åt det...?
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Jag tog mig en cigarett på väg till mottagningen och det är dagens enda. Jag var aldrig till mötesplatsen, därför blev det inget mer rökt. Just nu lyssnar jag på KISS, bandet jag följt sedan jag var i koltåldern. Det triggar hjärnan att tänka fram minnen. Bland annat om hur häftig man var som rökte. Men jag tjuvrökte bara några gånger i veckan. Mamma kom aldrig på mig.
Det har inget blivit rökt idag. Tänkte ta mig en cigg på vägen hem från mataffären, men besinnade mig. Vad duktig jag är.
Nu har jag ett oöppnat paket hemma. Plus två eller tre i ett annat paket. Det går åt både imorgon (när jag är på mötesplatsen) och på julafton. Min kompis ska röka cigarr på nyår. Hur sjutton gör man att röka utan att dra halsbloss? Får väl andas in och sedan sätta cigarren mot läpparna. Det måste finnas en anledning till att det är så. För starkt? Gärna för mig.