Ukraina
Moderator: Moderator 1
Re: Ukraina
Jag hörde JD Vance säga att vi lever i republikens sista dagar. Mycket oroande, även om jag såg det komma. Demokrati är kanske ingen felfritt styrelseskick men det är det bästa vi uppbådat hittills. Vad tycker du om att den amerikanska demokratin är under attack? Spelar det oss någon roll här i Sverige?
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Demokraterna i USA skulle ha skärpt till sig och inte satsat på en halvt dement presidentkandidat. Kamala Harris sattes in för sent utan uppbackning.
Håller med om det. De skulle ha satsat på Kamala Harris från början. Tror att hon sopat banan med Trump då.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Det verkade inte som att demokraterna tog valet på allvar.
Väldigt konstigt. Och vad gör de nu då? Det är ju deras uppgift att se till att Trump och co håller sig till spelreglerna. De verkar fortfarande inte ta sin uppgift i oppositionen på allvar.
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
USA som diktatur är början till andra inbördeskriget, Precis som det står i Bibeln att alla länder skall få inbödes strider och när allt blivit bättre smäller det till men innan dess kommer det bli så svårt att det aldrig har varit så svårt och det kommer aldrig bli så svårt igen, men när det smäller hämtar Jesus upp de sina som möter honom på skyarna och jorden faller ur sin bana och försvinner för att aldrig hittas igen.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
JD Vance, skitstöveln, han säger sig vara orolig för att Grönland ska attackeras av Ryssland. Men det land som BLIR attackerad av Ryssland, as we speak, bryr han sig inte om. Det är nog som Carl Bildt säger: den mannen lever i en fantasivärld.
Den nuvarande republikanska regeringen i USA hämnas på överklassen och eliterna. Trump är för vulgär för att räknas dit. Han är bara rik.
De har fångat Kineser i Ukraina. Det är oklart om det är lego knektar eller det är Kina som skickat dem.
Tidigare var det ju nordkoreaner som krigade för Ryssland.
Så länge det rör sig om ett fåtal tror jag nog det är legosoldater.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Jag tror det är kineser som illegalt tagit sig ut från Kina för att hoppas kunna tjäna stora pengar på att kriga för Ryssland. Jag tror inte Kinas regering är inblandad i detta.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/