Slasktråden
Moderator: Moderator 1
Re: Slasktråden
Det finns många andra chokladkartonger att välja på. Wienernougat från Fazer tycker jag är gott.
Tvättstugan är inte tipptopp här i huset. Tvättmaskinerna är bra. De väger tvätten innan man fyller tvättmedel. Men torktumlaren och torkskåpet har sett bättre dagar. Går inte ens att torka av dem för färgen flagar.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Imorgon hyllas Karl XII i Stockholm. Någon mer än jag som firat honom?
Han har väl ingen bakelse?
Nej. Kanske skulle bli en ny tradition.
Tycker att Michael Bellman borde få en egen dag och en bakelse. Han var ett poetiskt geni.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Bellman är väl cigariller?
Ja, vi hade en förman som alltid rökte Bellman. Så fort man kände cigarill-rök så jobbade man på lite extra. Då fick man röka inne i fabriken, senare endast i rökrutor men sen var man tvungen att få gå ut för att röka. Förmannen luktade alltid sprit också...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
- Hercules723
- Hafniummedlem
Hittade en oöppnad NOCCO, ett par hundra meter från min bostad. Jag trodde det var en tom burk först. Ställde den trottoaren, då troligast någon tappat den på vägen hem från affären.
Priserna här på Gran Canaria är ungefär som hemma. 7.50 för en drink.
När jag var på väg hem möttes jag av en låst dörr rakt fram. Vad värre var: dörren till vänster, mot utgången, var också stängd. Fick vända på klacken och gå runt hela sjukhuset för att komma till huvudentrén. Tyckte mig höra ett pipande ljud också. Brandlarm?