Ja det tror jag. Kanske arbetsterapeut eller fysioterapeut. Ring din vårdcentral och fråga.
Mötesplats Sardin
Moderator: Moderator 1
Re: Mötesplats Sardin
Idag firade vi fjärde advent på mötesplatsen. Glögg och pepparkakor, nedsläckt i rummet och julmusik på radion. Det var trevligt.
Eftersom det kanske tar en kvart, tjugo minuter att gå till mötesplatsen kanske jag inte går dit på ett bra tag. Vill ju helst kunna gå utan skräck för att ramla.
Något är vajsing i cafét. De hade stängt för vattenläcka igen. Är de tredje gången på relativt kort tid? Det var inte så många besökare så alla fick plats. Vi satt i vad som kallas vardagsrummet. Kaffet var gratis, alltid något.
Idag löste vi melodikrysset och jag tror vi fick ut allt. En jag inte kunde var vad som blev Marlene Love. Kan minnas fel på förnamnet. Sedan läste kompisen frågorna som är i lördagsupplagorna av ortens två lokaltidningar. Svaret på en fråga var Charlie Chaplin och det tog jag på första frågan av fem. Fem poäng till mig alltså. Jag visste att han var född 1889 och att han dog i Schweiz. Köpte mig en lussebulle. En sådan där kringelformad sak för tio kronor. Löpte även kaffe två gånger och en polarbrödmacka.
Jag blir så gramse på mig själv. Hämtade inte mitt kvarglömda snus o cigg.
Vad ska du med cigg till?
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34

"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
En sporadisk besökare har gått bort. Han satt en gång vid skåpen för persedlar och min ryggsäck var borta, den låg i ett olåst skåp. En i personalen hittade den inne på toaletten. Den grisen hade vittjat den, men inte hittat något i den. En annan gång stal han min jacka. Han erkände och vi två och en i personalen kom överens om att han skulle bli skyldig mig 200 kronor, vilket jag aldrig fick. Det skulle inte förvåna mig om det var en överdos han dog av.
Man får hålla i sina saker.
Ja. Numera låser jag in mina saker. Killen prioriterade droger, det kom först för honom.