Ukraina
Moderator: Moderator 1
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Re: Ukraina
Skrev ett långt svar om hur kompaniet råkade ut för ett bakhåll hela kompaniet hade blivit utraderade mangrant, jag hade en kulspruta som sköt mot mig, jag hade varit död ,en simulerade ett handgranatskast mot kulsprutan kände igen laddare han var gruppchef som jag fast i andra gruppen när vi gjorde lumpen jag tänkte jag kan inte skjuta på min kompis om han så heter Ivan och är ryss. Tog ställning där och då, jag ansöker om vapenfri tjänst på kvällen skickade jag mannarna till koket en km bort, gjorde eldpostlista och vaktlista som vi visste vaktpoststället värmde en nödproviant fick eighi gentligen inte ta den öppnade spagetti och köttfärssås och värmde på spisen, mannarna kom tillbaka och jag
presenterade eldpost och vaktlista de gick en halvtimme vakt en halvtimme eldpost en protesterade, han hade fått vargtimmen mellan 4 och 5 på morgonen jag sade jag sitter eldpost nu och i morgon kl 5 är det är du som
väcker mig i morgon får du en bättre tid, vi måste alla göra vakttjänst det är en order. Han gruffade men gjorde som jag sade. Sökte högre befäl bad om att få gå till fältsjukhuset vi hade eftersom jag hade hamnat på ett stabskompani, fick lov gick till sjukan träffade en läkare sade, jag har schizofreni och har ett skov just nu, jag skall inte vara här, hade skarpskjutningspipan med mig och visste var skarpammunition var.- Läkaren sade gå till din förläggning och kom tillbaka i morgon morgon så får du åka buss till Falu Lasarett gjorde så och kom till Falu lasarett. åktebuss däfrifrån till karlstad
vi utgivkjag kom hem ansökte jag om vapenfri tjänst
presenterade eldpost och vaktlista de gick en halvtimme vakt en halvtimme eldpost en protesterade, han hade fått vargtimmen mellan 4 och 5 på morgonen jag sade jag sitter eldpost nu och i morgon kl 5 är det är du som
väcker mig i morgon får du en bättre tid, vi måste alla göra vakttjänst det är en order. Han gruffade men gjorde som jag sade. Sökte högre befäl bad om att få gå till fältsjukhuset vi hade eftersom jag hade hamnat på ett stabskompani, fick lov gick till sjukan träffade en läkare sade, jag har schizofreni och har ett skov just nu, jag skall inte vara här, hade skarpskjutningspipan med mig och visste var skarpammunition var.- Läkaren sade gå till din förläggning och kom tillbaka i morgon morgon så får du åka buss till Falu Lasarett gjorde så och kom till Falu lasarett. åktebuss däfrifrån till karlstad
vi utgivkjag kom hem ansökte jag om vapenfri tjänst
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Nissegossen är igång igen!
Känns stabilt!
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Det jag inte fick med är att alla som gick till koket senare på kvällen samtidigt sprang ut ned med byxorna och sket, kockarna hade fått en matsked Diesel i maten, då var det tillåtetet med ´dieselolja numera förbjudet koket kan eldas med alla bränslen
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Jag kan köra med diesel med mitt camping kök.

Joakim Paasikivi säger att det inte blir nån hastig kollaps om USA överger Ukraina. Europas stöd är så stort. Men det blir naturligtvis svårare för Ukraina, säger han. Men allt står inte och faller med USA.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Ukraina begär en vapenvila för att fortsätta förhandla med Ryssland. Men de går inte de asen med på. I stället ökar de anfallen. Och Trump bara ljuger när han säger att Ukraina är svåra.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Trump pratar hela tiden om att det kostar USA pengar. Tycker det är knäppt.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Trump vill framställa USA som ett offer.
I de här frågorna är USA utnyttjade. De har sin militär som kostar 1000 tals miljarder varje år. Och Europa har rustat ner i tron att storebror ställer upp. Se bara det EU sade om fredsbevarande styrkor i Ukraina. För att hålla Status Quo. Det låter ju, men det finns inga sådana styrkor. De skulle sett det redan 2014 när Ryssarna annekterade Krim. Men inget hände..
Trump har nu uttalat sig om nattens hårda attacker. Han säger till Ryssland att det är dålig tajming. Som om det nånsin är bra tajming att bomba ett oskyldigt land som inte gjort Ryssland något.