Blev helt chockad när jag fick mailet i fredags om att jag skulle smygfilma grannen. Jag mår jättedåligt om jag får såna falska anklagelser mot mig. Gjorde en felanmälan på hyresvärdens hemsida. Men det tar tid att få svar där. Samt svarade, någorlunda vänligt, jag på mailet o förklarade att det kanske var mina blinkande lampor jag har i mitt kontorsrum, men fick inget svar. Eftersom hon sa att hon kontaktat hyresvärden och att hon skulle kontakta polisen. Jag oroar mig inte för polisen, men vill inte att de t.ex. ska ta mina datorer o telefoner o sånt. Så skrev hon också lite hånfullt "Du verkar ju vara känd av polisen redan", eller nått liknande.
Sov större delen av helgen p.g.a. oro o rädsla. Det kommer ju en massa tankar, tänk om jag blir vräkt o dom tror på grannen...? Rev ner min kamera vid dörrhålet, då det är förbjudet att kameraövervaka en allmän trappuppgång, men är tveksam till den, det är inget som spelar in nått, man bara trycker på knappen så man ser en bild på displayen istället för att behöva kika ut genom hålet.
Stannade hemma i tisdags p.g.a. oro o att jag knappt vill gå ut i trappuppgången. Igår kom jag åtminstone iväg till Spiran, men nämnde det för personalen förrän först idag. Jag vill ju inte alls bråka med, eller ens ringa, hyresvärden, därför tog det lite tid innan jag ringde, som jag gjorde idag.
O hyresvärden sa bara att jag inte ska bry mig om anklagelserna!

Sen försöker jag pränta in i mig själv, att jag ska minsann inte vara rädd för att t.ex. gå ut i trappen o möta henne. Jag kollade namnet o hon verkar bo ovanpå min lägenhet, jag har säkert mött henne tidigare, men har inget ansikte på henne.
Hon har ju uppenbarligen varit inne på min hemsida o blogg (då hon hade min mail), o i mellandagarna köpte jag en till övervakningskamera för presentkortet på Kjell & Company, o det la jag ut på bloggen. Men det är endast min egen lägenhet som dom filmar i. Efter en liten justering så går det att få med större delen av lägenheten (jag har tre kameror), utan att går att identifiera någon person utanför lägenheten, eller vrida kamerorna ut genom fönstret. Man får ju inte sätta upp kameror hursomhelst, jag läste noga på hur lagarna ser ut. Det är helt ok att övervaka hemma.