Hur mår du?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Richard
Administratör

Re: Hur mår du?

Post by Richard »

Mår bra, en tung sten föll från hjärtat idag, när jag pratade med hyresvärden.

Blev helt chockad när jag fick mailet i fredags om att jag skulle smygfilma grannen. Jag mår jättedåligt om jag får såna falska anklagelser mot mig. Gjorde en felanmälan på hyresvärdens hemsida. Men det tar tid att få svar där. Samt svarade, någorlunda vänligt, jag på mailet o förklarade att det kanske var mina blinkande lampor jag har i mitt kontorsrum, men fick inget svar. Eftersom hon sa att hon kontaktat hyresvärden och att hon skulle kontakta polisen. Jag oroar mig inte för polisen, men vill inte att de t.ex. ska ta mina datorer o telefoner o sånt. Så skrev hon också lite hånfullt "Du verkar ju vara känd av polisen redan", eller nått liknande.

Sov större delen av helgen p.g.a. oro o rädsla. Det kommer ju en massa tankar, tänk om jag blir vräkt o dom tror på grannen...? Rev ner min kamera vid dörrhålet, då det är förbjudet att kameraövervaka en allmän trappuppgång, men är tveksam till den, det är inget som spelar in nått, man bara trycker på knappen så man ser en bild på displayen istället för att behöva kika ut genom hålet.

Stannade hemma i tisdags p.g.a. oro o att jag knappt vill gå ut i trappuppgången. Igår kom jag åtminstone iväg till Spiran, men nämnde det för personalen förrän först idag. Jag vill ju inte alls bråka med, eller ens ringa, hyresvärden, därför tog det lite tid innan jag ringde, som jag gjorde idag.

O hyresvärden sa bara att jag inte ska bry mig om anklagelserna! :thumbup:

Sen försöker jag pränta in i mig själv, att jag ska minsann inte vara rädd för att t.ex. gå ut i trappen o möta henne. Jag kollade namnet o hon verkar bo ovanpå min lägenhet, jag har säkert mött henne tidigare, men har inget ansikte på henne.

Hon har ju uppenbarligen varit inne på min hemsida o blogg (då hon hade min mail), o i mellandagarna köpte jag en till övervakningskamera för presentkortet på Kjell & Company, o det la jag ut på bloggen. Men det är endast min egen lägenhet som dom filmar i. Efter en liten justering så går det att få med större delen av lägenheten (jag har tre kameror), utan att går att identifiera någon person utanför lägenheten, eller vrida kamerorna ut genom fönstret. Man får ju inte sätta upp kameror hursomhelst, jag läste noga på hur lagarna ser ut. Det är helt ok att övervaka hemma.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Paria
Nickelmedlem

Post by Paria »

Vad skönt att du inte behöver bry dig om anklagelserna.
Jag har en övervakningskamera i mitt hem.
Paria
Nickelmedlem

Post by Paria »

Heja bara vänligt på henne om du möter henne i trapphuset. Noja på sina grannar är inte kul. Jag hejar alltid vänligt på mina grannar och håller upp dörren men inget mer än så.
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

Deppig och ångest
In a world where you can be anything, be kind.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Känner ett sug i magen efter att äta något. Magen kurrar.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

För trött för att vara vaken och för pigg för att sova!
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
wasp
Cesiummedlem

Post by wasp »

Känner mig ganska ok trots allt.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Känner mig inte utvilad men 2 koppar kaffe satt fint!
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Trött. Känner mig helt slut.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

Trött men annars helt okej tror jag men tänker mycket...
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Miika
Guldmedlem

Post by Miika »

Rätt så bra
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Har varit på vc för provtagning. Mitt blodtryck låg på 148/82, minns inte undertrycket men det låg på 80 nånting. 148 i övertryck är på den höga skalan, 80 i undertryck är normalt. Jag hoppas att jag blir kontaktad angående proverna för vill inte leva med högt blodtryck.
Kanske kan jag få hjälp att gå ner i vikt.
Post Reply