Vad tänker du på just nu?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Miika
Guldmedlem

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Miika »

Morrn morrn
1Dave
Talliummedlem

Post by 1Dave »

Fick punktering igår på väg till Ålleberg, de löste sig med däckbyte och däckverkstad i Falköping som tur var så kom hem
/Dave

"dont give in to hate, that leads to the dark side" - Obi Wan Kenobi, Jedi Master
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Det hände en allvarlig olycka utanför Falköping igår mellan en lastbil och en personbil. Båda bilarna började brinna.
1Dave
Talliummedlem

Post by 1Dave »

Geta wrote: 22 Aug 2023, 06:17 Det hände en allvarlig olycka utanför Falköping igår mellan en lastbil och en personbil. Båda bilarna började brinna.
Usch då, vet du när det hände?
/Dave

"dont give in to hate, that leads to the dark side" - Obi Wan Kenobi, Jedi Master
1Dave
Talliummedlem

Post by 1Dave »

Hittade artikel på Aftonbladet nu.
/Dave

memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

memphis wrote: 20 Aug 2023, 15:39 Ser ett tvprogram om bedragare i tv4. Då tänker jag på Fantasio som blir lurad på mycket pengar. Det är klassiskt att bedragaren säger att offret ska få tillbaka mera pengar än vad de lagt ut. Precis som i Fantasios fall. Hur ska vi få Fantasio att vakna upp ut bedragarens dimmor?
Tänkte på denna olyckliga situation alldeles nyss. Det kan bli en våldsam situation om Fantasio bestämmer sig för att kräva in pengarna. Inte för att jag anser att Fantasio är en våldsam man, men droppen kan till slut göra att bägaren rinner över.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Memphis,

I Fantasios fall har väl bedragaren förvaltare? Om förvaltaren får reda på den stora summan kanske något händer? Jag vet inte. 🤔
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️

Post by Leakim97 »

Aldrig fattat varför människor ska bli våldsamma. Kommer nog aldrig fatta heller. Det är en sak om man är 14 bast. Men som vuxen. Nej det är en gåta
yrväder
Rheniummedlem

Post by yrväder »

Bedragare finns överallt även där de inte ska finnas. Rider på svaga fattiga människor och gör sig en god förtjänst det hinner ifatt dem och då är det de som börjar betala men inte i pengar utan i förruttnelse.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Krokus wrote: 22 Aug 2023, 09:13 Memphis,

I Fantasios fall har väl bedragaren förvaltare? Om förvaltaren får reda på den stora summan kanske något händer? Jag vet inte. 🤔
Fantasios bedragare hoppas på att slippa förvaltare. Då har han lovat betala tillbaka skulden med ränta. Det här har pågått i flera år.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Leakim97 wrote: 22 Aug 2023, 09:16 Aldrig fattat varför människor ska bli våldsamma. Kommer nog aldrig fatta heller. Det är en sak om man är 14 bast. Men som vuxen. Nej det är en gåta
Jag blir inte heller våldsam, när min granne anmälde mig till Bostadsbolaget, tog jag det lugnt trots att jag snart fick reda på vilken granne det var. Hade is i magen och har varken hotat henne, eller på annat sätt attackerat henne. Det har varit ett bra förhållande mellan oss, även om jag tycker att hon borde hålla käft. Det har utmynnat i att jag fått ett bättre rykte hos alla inblandade. En del av stigmat med sjukdomen har blivit bättre

Samt som resultat, fått ny lägenhet precis som jag ville
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️

Post by Leakim97 »

Nissegossen wrote: 22 Aug 2023, 10:19
Leakim97 wrote: 22 Aug 2023, 09:16 Aldrig fattat varför människor ska bli våldsamma. Kommer nog aldrig fatta heller. Det är en sak om man är 14 bast. Men som vuxen. Nej det är en gåta
Jag blir inte heller våldsam, när min granne anmälde mig till Bostadsbolaget, tog jag det lugnt trots att jag snart fick reda på vilken granne det var. Hade is i magen och har varken hotat henne, eller på annat sätt attackerat henne. Det har varit ett bra förhållande mellan oss, även om jag tycker att hon borde hålla käft. Det har utmynnat i att jag fått ett bättre rykte hos alla inblandade. En del av stigmat med sjukdomen har blivit bättre

Samt som resultat, fått ny lägenhet precis som jag ville
Varför blev du anmäld till bostadsbolaget? Vad hade du gjort
Post Reply