Det tror jag stämmer.mrsearlgray wrote: ↑31 Aug 2023, 15:10
ja jag hoppas på det iallafall! :) Jo jag har läst lite i mattrådarna om att du blir låg av för lite kolhydrater. tror det inte passar alla kroppar, såg en dokumentär om kolhydrater och vissa är tydligen bättre på att "hantera" kolhydrater än andra. :)
Vad tänker du på just nu?
Moderator: Moderator 1
Re: Vad tänker du på just nu?
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Jag kör lite med kolhydratbantning och har gått ner 3-4 kg. Har planerat att gå ner 10 kg till en början och sedan ta ett nytt beslut.mrsearlgray wrote: ↑31 Aug 2023, 07:30ja, väldigt lätt, behöver inte ens räkna kalorier om jag håller mig kring 50 gram kolhydrater per dag.
Egentligen är allt bara på låtsas.
- mrsearlgray
- ☢️ Prometiummedlem ☢️
vad bra gjort! :)Cosmos wrote: ↑31 Aug 2023, 15:26Jag kör lite med kolhydratbantning och har gått ner 3-4 kg. Har planerat att gå ner 10 kg till en början och sedan ta ett nytt beslut.mrsearlgray wrote: ↑31 Aug 2023, 07:30ja, väldigt lätt, behöver inte ens räkna kalorier om jag håller mig kring 50 gram kolhydrater per dag.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Jag måste ha kolhydrater, det påverkar mig psykiskt om jag inte får det..mrsearlgray wrote: ↑31 Aug 2023, 15:10ja jag hoppas på det iallafall! :) Jo jag har läst lite i mattrådarna om att du blir låg av för lite kolhydrater. tror det inte passar alla kroppar, såg en dokumentär om kolhydrater och vissa är tydligen bättre på att "hantera" kolhydrater än andra. :)Zoidar wrote: ↑31 Aug 2023, 14:43Det fixar du säkert! Jag har ju inte så många kg att gå ner, men har svårt att hitta ett system där jag är nöjd och håller jämn vikt. Low carb tycker jag funkar, men blir lite låg av det, så jag har kört något högre mängd carbs. Problemet är att när man inte gör det strikt är det lätt man plötsligt sitter där med sin glass.mrsearlgray wrote: ↑31 Aug 2023, 14:38
jo det är ju sant. hoppas på 10 kg till minst till julafton. :)
Kolhydrater är det högoktaniga bränslet.
Har ni inte läst Admin 1 viska brev. Där står om en medicin man framgångsrikt skrivit ut och behandlat övervikt på grund av neuroleptika i USA. Wegovy mot övervikt har nog kommit till Europa och Sverige med tyckte jag läste nånstans att den skulle släppas 2023.
Fatta det som att den även kan behandlas mot diabetes 2 men är inte hundra.
Men är det inte Metformin?yrväder wrote: ↑31 Aug 2023, 18:31 Har ni inte läst Admin 1 viska brev. Där står om en medicin man framgångsrikt skrivit ut och behandlat övervikt på grund av neuroleptika i USA. Wegovy mot övervikt har nog kommit till Europa och Sverige med tyckte jag läste nånstans att den skulle släppas 2023.
Det preparatet är främst till de med diabetes 2, men fungerar bra för överviktiga, gå in på svtplay och titta på gårdagens aktuellt där nämner dem detta.
Metformin är en väldigt gammal diabetesmedicin som man går ner några kilon av.
Nä detta är nog en dansk preparat som åsyftas, den är i princip slut ute på apoteken sade dem igår på aktuellt. Tror den var dansk?
Den nya medicinen är dyr. Metformin är jättebillig.
Det kan ändå vara ett bra alternativ för de som har svårbehandlad diabetes 2. Men ändå tycker jag nog att så länge neuroleptika kan ge svår övervikt som påverkar hälsan är det bra att möjligheten finns att få den utskriven. Och kan de i USA så varför skulle det inte vara lika villkor för svensken. Den går väl ändå på högkostnadskortet. Ibland tycker jag det pratas som om medicinen skulle brukas av utseendeskäl. Skriver en läkare ut det inom psykeriatrin så är det av hälsoskäl och psykisk välbefinnande.