Japp håller med - tiden rusar med alkohol. Och det är väl egentligen det - jag måste skapa nya vanor och rutiner, för att klara det här.Nissegossen wrote: ↑27 Jan 2025, 13:18När man dricker får man ett rus, tiden rusar iväg tiden går helt enkelt fortare, bara du hittar något som intresserar dig orientering te x det är du intresserad av. Jag vet inte men plockade fram en sexhistoria om orientering om du inte är intresserad klicka inte https://www.sexnovell.se/novell/8436/or ... rldsklass/
Det många som slutat med droger säger, i poddar jag lyssnar på, är att de får så mycket TID till förfogande. Livsutrymme. Och det brukar de tycka är den största vinsten med att sluta. Bortsett från allt det katastrofala de kan göra.
Jag har inte fått några sociala konsekvenser av alkohol, jag dricker inte så mycket. Levervärdena är perfekta. Sen försvarar jag inte alkohol, det är en drog.
Men det har som blivit mer alkohol efter allt det jobbiga som hänt i mitt sociala nätverk.
Men det är väl det - när tid och livsutrymme friställs, måste man fylla det med något annat. Jag är ovan. Jag måste hitta nya vägar att aktivera mig, lagom. Jag har ju Loppan, men nu har hon varit hos mamma och jag har bara haft mig själv. Farsan är oxå borta.
Japp. Livet på en pinne.