Ingen människa är en ö

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Re: Ingen människa är en ö

Post by MsTibbs »

Geta wrote: 11 Feb 2025, 10:23 MsTibbs var med i Hemvärnet. Hon fick lämna tillbaka sina vapen, när hon fick en diagnos av psykiatrin.
Stämmer bra. Inlagd psykiater skickade brev till min kapten.
In a world where you can be anything, be kind.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Varför är personer med npf-diagnoser särskilt intresserade av vapen?
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

Geta wrote: 11 Feb 2025, 10:48 Varför är personer med npf-diagnoser särskilt intresserade av vapen?
Vi får fanatiska intressen. Det är bara det att tågtidtabeller inte mördar folk
In a world where you can be anything, be kind.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Vi med schizofreni är i början inte intresserade av någonting. Var avundsjuk på folk som hade intressen.
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

En barndomsvän kunde flera busstidtabeller i stort sett utantill. Hon hade däremot inte npf. Hon har gjort utredningar på npf. Dessutom gick hon inte gymnasiet. Väldigt stresskänslig, men som sagt inte någon npf-diagnos.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

MsTibbs wrote: 11 Feb 2025, 10:48
Geta wrote: 11 Feb 2025, 10:48 Varför är personer med npf-diagnoser särskilt intresserade av vapen?
Vi får fanatiska intressen. Det är bara det att tågtidtabeller inte mördar folk
Mitt ex, inte hörts på 2 år nu - det tog slut långt innan det. Han är socialt väldigt kantig och har en svärdsfixering. Han har kanske 100 japanska svärd. En gång när några ungdomar spelade basket på kvällen utanför hans hus, skrek han någonting till dem och då kom de upp till hans lägenhet och ringde på. Då drog han svärd och hotade dem. Han ringde samtidigt polisen och anmälde ungdomarna. Ungdomarna anmälde honom för att han hotade dem med draget svärd. Han åkte dit på det.

Jag fattar inte varför jag höll kontakten med honom så länge. Han hade många jävligt udda saker för sig även i vår relation. Han utnyttjade mig rätt kraftigt. Jag hade inte varit ihop med någon på 10 år (mådde så jäääla dåligt), och jag ville så sjukt gärna att det skulle funka. Så jag gick med på en massa saker som var helt fel och som jag visste var helt fel och som jag verkligen inte ville göra.

Men jag gjorde det ändå. Jag var så glad över att någon överhuvudtaget ville vara med mig. Bland annat öppnade jag bankkonton, paypal och annat, i mitt namn - som enbart han använde. Helt sjukt, både från hans sida och min sida.

Han köpte svärd från Japan och sålde, genom mina konton. Helt sjukt, från min sida, att gå med på det!!! Det är sjukt pinsamt att ens berätta det.

Vi var ihop i 4 år och sen höll vi kontakten i ytterligare 8 år.

Jag var dessutom styrelseledamot i hans aktiebolag som hela tiden gick back. Jag hade kravet att han skulle redovisa vad han gjorde i firman - vad som hände och hur det gick en gång i halvåret. Han redovisade aldrig något.

Till slut sa jag att han skulle avregistrera mig som styrelseledamot och då ville han att jag skulle betala avgiften för det till Bolagsverket. Det gjorde jag inte det fick han göra - och sen dess har vi inte hörts.

Allt var på hans villkor och jag ångrar skarpt att jag hade någonting med honom att göra överhuvudtaget. Varningssignalerna fanns redan från början.

Men jag var svag, hade svag självkänsla och dåligt självförtroende.

Jag har blivit luttrad och ingen kliver någonsin något mer över mina gränser. Jag är hellre själv än släpper in en idiot till man, som jag gjorde då.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

amandara,

Hade ditt ex npf-diagnos? Du skriver mycket om att hamna utanför flocken. Är detta ett exempel att du kan göra vad som helst för att få vara med flocken?
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Geta wrote: 11 Feb 2025, 13:29 amandara,

Hade ditt ex npf-diagnos?
Han hade ingen diagnos, hade aldrig sökt för det - han tyckte inte att det var något fel på honom. Men han har en autismdiagnos i mina ögon. Jävligt udda. Nu säger jag inte att det är något fel med alla som har autism - de flesta är genomsjysta och bra människor.

Han jobbade på Eriksson med hög lön - men han tyckte chefen var för lat och sa upp sig (!). Sedan dess lever han utanför samhället, han köper och säljer japanska svärd - och det går back. Han har köpt så sjukt mycket japanska svärd, 100 räcker nog inte utan det är nog 200+. Han var med i bytt är bytt med ett svärd som var värderat till 500 000kr. Men vem fan köper ett gammalt svärd för 500 000kr?

Han drar inte in några pensionspoäng genom att han inte jobbar eller tar ut någon lön från företaget. Han har svärden som pensionspengar. Men jag tror inte att han kommer få de där svärden sålda på det sätt som han tänker sig.

Det är ingen stor marknad för gamla svärd om man säger så. Det är en sak om man säljer filmjölk och bröd, mat, som alla behöver - då säljer man. M n svärd - är en massiv lyxprodukt att lägga pengar på. Jag skulle inte vilja ha ett svärd även om jag fick det.

Jag fick aldrig ta bilder på honom. Han var rädd att hans identitet skulle kapas. Han hade ingen kontakt med någon av sin familj, inte ens sina 2 barn. Han var osams med dem. Han umgicks med någon enstaka rätt sällan.

Han är en enstöring. Jag fattar inte. Att jag inte la benen på ryggen och drog långt tidigare än jag gjorde. Jag var dum i huvudet.
Richard
Administratör

Post by Richard »

Jag har aldrig hållit, än mindre skjutit med ett vapen, o har aldrig haft nån längtan efter att t.ex. gå med i en skytteklubb. Men jag tycker luftvapen är lite coolt, särskilt de som liknar. Men visst, går man ut o viftar med dom, får man räkna med att bli beskjuten av polisen, tänk Eric Torell. Jag är noga med att inte ha illegala vapen. Jag har t.o.m. köpt en grej så man kan mäta hastigheten på kulan o därmed räkna ut att anslagsenergin är mindre än 10 joule.

Visst kan det vara en varningsklocka att ensamma unga män gillar vapen, men jag hoppas att folk inte tror att jag är en potentiell mördare. Jag känner mig inte särskilt ensam o är inte deprimerad heller längre. På 00-talet skulle jag kanske kunna misstänkas för sånt kanske? Men numera försöker jag bl.a. hjälpa folk som mår psykiskt dåligt, här o Flashback o på andra ställen.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Ann-Sofie Hermansson i Göteborg sätter ord på det som hänt:

https://www.gp.se/ledare/gastkolumn/en- ... 60a5936b40
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

De kommer snart här och bryter ner dörren.

Image
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

zoegas wrote: 11 Feb 2025, 16:17 De kommer snart här och bryter ner dörren.

Image
Öppna dörren, det gör gängen i Malmö när något hänt som gjort polisen intresserad, bryter de sig in får du själv betala dörren
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Post Reply