Tråden om hundar
Moderator: Moderator 1
Re: Tråden om hundar
Min hund har lagt sig i sin liggkorg, där ligger han när jag tittar på tv och emellanåt kommer han upp i soffan för kel.
Min hund har börjat löpa. Så jag har rullat undan alla mattor och tagit undan det vita fodral jag har över skinnsoffan. Det blir ju lite fläckar här och där men hon slickar upp de flesta.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Vissa har blöja på tikar under löpet (inomhus).
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Vi hade en sådan trosa på vår tik då hon löpte. Var ibland bra, men ofta lyckades hon ändå ta bort det där trosskyddet. Vi har skurade brädor i huset och blodet gick inte att skura bort, tyvärr. Men du Memphis, du har förberedd dig jättebra! Vi behövde ändå kastrera vår hund på grund av C på höftröntgen. Hon var också riktigt nere den perioden och hon har inte förändrats alls så vi är nöjde med det beslutet.
Jo jag har ett tikskydd också. Problemet är att min hund ändå slickar, så tikskyddet blir blött och då är jag rädd att det blir fukteksem. Så kör bara med tikskyddet om vi går hem till någon annan.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Hemma hos mig är det rena blodbadet. Nä inte så farligt men alla mattor utan en går att tvätta och alla övriga textilier går att tvätta. Vi går inte hem till någon nu. Vet inte men tror inte Loppan skulle acceptera ett tikskydd - hon har integritet, hon brukar inte gilla att ha kläder på sig. Jag tänker att det är som med barn, lite slitage får man acceptera.
Mina hundar har inte heller gillat tikskyddet till att börja med, men så vänjer de sig och accepterar det. Men jag tycker som sagt att det blir slaskigt och blött. Så kör utan.
Det låter inte bra att Loppan blöder mycket, Amandara. Brukar hon göra det varje löp?amandara wrote: ↑20 Nov 2021, 17:09 Hemma hos mig är det rena blodbadet. Nä inte så farligt men alla mattor utan en går att tvätta och alla övriga textilier går att tvätta. Vi går inte hem till någon nu. Vet inte men tror inte Loppan skulle acceptera ett tikskydd - hon har integritet, hon brukar inte gilla att ha kläder på sig. Jag tänker att det är som med barn, lite slitage får man acceptera.
Nej hon blöder ju inte jättemycket- men det syns ju på golven och textilierna. Hon blöder ungefär lika mycket som förra gången tror jag. Hon är lite påverkad av det det märks. Jag får gå upp tidigt på morgonen och rasta henne nu vilket jag aldrig brukar behöva göra. Men det är väl så när hormonstormar far fram att hon kommer lite ur gängorna. Det är bara att låta det ske. Hon är en mogen kvinnamemphis wrote: ↑20 Nov 2021, 18:58Det låter inte bra att Loppan blöder mycket, Amandara. Brukar hon göra det varje löp?amandara wrote: ↑20 Nov 2021, 17:09 Hemma hos mig är det rena blodbadet. Nä inte så farligt men alla mattor utan en går att tvätta och alla övriga textilier går att tvätta. Vi går inte hem till någon nu. Vet inte men tror inte Loppan skulle acceptera ett tikskydd - hon har integritet, hon brukar inte gilla att ha kläder på sig. Jag tänker att det är som med barn, lite slitage får man acceptera.
Hoppas Tobias tar med sig Ralf, tror att det är en border collie? eller vallhund tror jag, stor och svartvit är han :)
Min hund är också svart och vit och lik en border collie. Men hon har fem övriga raser i sig också.