Slasktråden

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Slasktråden

Post by memphis »

Ja,det är stor skillnad i landet just nu. Här är det bara 12 grader och regnet hamrar mot stugans tak.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Här hördes åskan och jag såg en blixt.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag har träffat ett sällskap. De andra berättade vad de jobbade som, men jag höll tyst. Jag tror det syns på mig att jag är sjuk.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Åskmoln över Delsjöreservatet men det blev bara en skur. Blev varnad, en granne ringde mig strax före och jag stängde datorn drog sladden, de andra datorerna här har varit strömlösa här nu länge. Det officiella vädret säger åska här sent i morgon kväll.
Prognosen https://www.yr.no/nb/v%C3%A6rvarsel/tim ... rtille?i=1 Det skulle bli 30 grader här idag, i morgon 29 grader
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Min hund är helt slut efter helgens äventyr. Det är inte lätt att trötta ut en border collie. Men hon är inte en renrasig border collie, så hon är lite lugnare.

Nej Krokus, jag har bara en hund, men när jag sade hundarna var min mammas hund med i det.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag var bortbjuden på midsommar, det hade varit kul att träffa två vänner. Men på midsommarafton är det två matcher i fotbolls-EM vilka jag inte vill missa, så jag ringde och avbokade besöket. Tyvärr.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Kan sitta med balkongdörren öppen ikväll. Skönt. Hunden ligger därute nu och spanar över gatan. Det är skönt att det är sommar ändå.
Hercules723
Hafniummedlem

Post by Hercules723 »

Jag fattar inte varför jag blir så trött just av att städa? Jag städade under kvällen i 45-minuter och blev helt tung i skallen. Fattar ingenting, jag kan spela poker i två timmar och visst, jag kan bli trött om jag spelat varje dag under några dagar. Men varför är städa så påfrestande. Minns då jag fyllde år förra året, då hade jag tokstädat i tre timmar. Jag var så trött efter det att jag var rädd att jag aldrig skulle återhämta mig igen. Har jag gått igenom någon typ av trauma med just städningen, eller vad är felet?

Visst kognitiv nedsättning har jag säkert. Men varför kan jag inte städa längre perioder för det?
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Det är bättre att dela upp städningen. Städa lite åt gången.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Negativa kognitiva besvär, dvs en förmåga man tappat som sjuk, tillhör sjukdomen, gör att den exekutiva förmågan gått förlorad. Man sitter där ser skiten, men tar sig inte ur stolen och gör någonting åt det. 10 min städning ger resultat om man delar upp vad som behöver göras åt. 10 min då och då känns inte tungt, men du hinner med mycket på den tiden om du verkligen förmår dig att göra någonting
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Hercules723
Hafniummedlem

Post by Hercules723 »

Geta wrote: 25 Jun 2021, 11:44 Det är bättre att dela upp städningen. Städa lite åt gången.
Ja, jag måste börja med det.
Nissegossen wrote: 25 Jun 2021, 11:53 Negativa kognitiva besvär, dvs en förmåga man tappat som sjuk, tillhör sjukdomen, gör att den exekutiva förmågan gått förlorad. Man sitter där ser skiten, men tar sig inte ur stolen och gör någonting åt det. 10 min städning ger resultat om man delar upp vad som behöver göras åt. 10 min då och då känns inte tungt, men du hinner med mycket på den tiden om du verkligen förmår dig att göra någonting
Tack för din redogörelse Nisse! Ja, det måste vara den exekutiva förmågan som är kaputt.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Sedan är det tungt att städa i 3 timmar. Det tycker alla.
Post Reply