Rökning

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Richard
Administratör

Re: Rökning

Post by Richard »

Om en månad har jag varit rökfri i ett år. Dock ska jag till Amsterdam i juli, men rökning gäller väl bara tobak...? :lol:
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Haha! Vågar du röka cannabis? Är du inte rädd för psykosrisken?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Richard
Administratör

Post by Richard »

Krokus wrote: 09 Apr 2025, 12:44 Haha! Vågar du röka cannabis? Är du inte rädd för psykosrisken?
Jag kan inte röka på här hemma, jag blir så paranoid så det blir obehagligt. Men den lättar när det är helt lagligt o ok att röka. Sen brukar jag inte röka särskilt mycket på en gång (en joint räcker en hel dag för mig), bara så det blir lite lugnande o i coffeshoppen ber jag alltid om "not to trippy, more relaxing", då det finns olika "strains" av cannabis, alltså olika sorter med olika verkan.

Jag fick en hasch-psykos en gång när jag testade att äta det o tog en lite väl stor bit...
1Dave
Talliummedlem

Post by 1Dave »

Får jag leva till pension och grabben flyttar hemifrån då skall jag röka på och testa svampar. Bra sugen på att resa till Sydamerika och testa ayahuasca med.
/Dave

"dont give in to hate, that leads to the dark side" - Obi Wan Kenobi, Jedi Master
Richard
Administratör

Post by Richard »

Ayahuasca, eller i.a.f. det verksamma ämnet, DMT, fick jag bara en totalpsykos av. Inga andar eller gudar hittade jag...

Svamp (tryffel) finns i Amsterdam också, men det har ingen verkan alls på mig, då mina mediciner tar bort all effekt. Slutar jag med medicinen blir jag dålig o snedtrippar...
1Dave
Talliummedlem

Post by 1Dave »

Hur intog du DMT?
/Dave

"dont give in to hate, that leads to the dark side" - Obi Wan Kenobi, Jedi Master
Richard
Administratör

Post by Richard »

1Dave wrote: 09 Apr 2025, 13:04Hur intog du DMT?
Jag åt det, men man måste äta MAO-hämmare samtidigt för att få det att fungera, o vid den tiden hade jag Aurorix (Moklobemid) som antidepressiv medicin, o det är just en MAO-hämmare.

Men man ska tänka på att inte ta MAO-hämmare samtidigt som andra antidepressiva, då man kan få serotonergt syndrom, vilket i värsta fall är dödligt.
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Man har sett i tidningen om ställen i Sverige som har DMT och svampar som nån spa upplevelse.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Zoidar wrote: 08 Apr 2025, 23:11
Fantasio wrote: 08 Apr 2025, 17:27 Igår blev det en sex, sju stycken rökta. Det var för att jag var på mötesplatsen. Inga rökta idag och blir det heller inte.
Varför röker du på mötesplatsen?
Det kan bli lite långtråkigt, ett bloss är ett välkommet avbrott i det hela. Plus att jag letar anledningar att röka.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag beställde mat från pizzerian när jag redan var på plats. Jag hade därmed all tid i världen att ta mig ett bloss, men gjorde det inte. Är nöjd med mig själv.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag rökte i måndags när jag var på mötesplatsen, men minns inte om jag tagit något bloss efter det. Blev inget idag eller igår i alla fall. Det känns så bra att hålla det på en låg nivå och slippa handla cigaretter var och varannan dag. En om dagen, ja, jag röker inte ens det.
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

Slutar röka idag, har fått nog.

edit: tydligen inte.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Post Reply