Dagens fail

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Dagens fail

Post by memphis »

Har ägnat kvällen åt att få tv:n att fungera. Har inte lyckats. Men lite klokare har jag blivit.

Min tv är inte så ny och har därför inget uttag för sladd direkt till väggen/routern. Jag måste använda hdmi-uttaget och behöver därför en digitalbox. Det är så långt jag kommit.

Jag gav ett par digitalboxar jag hade till min mamma när hon hade problem med tv:n. Ska fråga om hon har kvar dem. Risken är dock stor att hon inte har kvar dem för hon har flyttat 2 ggr sen dess.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

Geta wrote: 13 Dec 2024, 14:47 I Luciatåget i TV från Sala är det en kille som står och gungar. Undrar om han har autism?
Eller missbrukare?
In a world where you can be anything, be kind.
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Nu när det är jul så stannar alla busschaufförer hemma. Jag vill ut och tälta men det går ingen buss under julen
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

zoegas wrote: 14 Dec 2024, 04:47 Nu när det är jul så stannar alla busschaufförer hemma. Jag vill ut och tälta men det går ingen buss under julen
Du får tälta inomhus. Det gjorde vi som små. :-D
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Jag känner igen det. Alltid redo.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

zoegas,

Du kan lägga en filt over soffbordet och tälta där under. Det rekommenderar MSB i kristider för att hålla värmen.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Geta wrote: 14 Dec 2024, 10:58 zoegas,

Du kan lägga en filt over soffbordet och tälta där under. Det rekommenderar MSB i kristider för att hålla värmen.
Tänd värmeljus också du själv har värme som en 100 watts lampa och sov med en till så håller ni värmen bättre
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Värmeljus är så nice i tältet. Men man känner av en viss bakishet. Det blir ju avgaser i det lilla tältet. De finns propan element menad för camping. Men det kan vara farligt. Än är ingen klipsk nog att ha utblåset utanför tältet
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

I morgon när jag blir av med mammas hund. Det är jobbigt att han dricker så mycket, för det ska ju ut också. Så jag får lägga in extra kisspauser. Skönt att slippa det snart!
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Vill inte lämna vovven ensam när min granne gör sånt oljud. Så det blir inget mera gjort idag.
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

Sov till elva.
In a world where you can be anything, be kind.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Curlingkängorna som jag fick idag var jättefina men tyvärr skavde de bak i hälen för dragkedjan hade placerats där. Blir retur. Jag har noll tolerans mot obekväma skor och skavsår!
Post Reply