Vad har du lärt dig idag?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Vad har du lärt dig idag?

Post by memphis »

Aha!
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Att automatiska texten inte är aktiv i när man surfar i hemligt läge, som jag måste göra för att komma in på viska.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Blir nog så att jag får ta med mig hunden på 50-årskalaset. Ska åka med min lillebror och han har en liten transferbuss, som han även använder i jobbet.
wasp
Cesiummedlem

Post by wasp »

Nothing stops for those who can afford to wait.
Pysen_87
Tuliummedlem

Post by Pysen_87 »

Att jag är totalt urdålig på att ljuga
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Pysen_87 wrote: 17 Apr 2025, 17:20 Att jag är totalt urdålig på att ljuga
Det är ifs något positivt.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
femfemman
Vanadinmedlem

Post by femfemman »

Att det fortfarande år 2025 finns barn som klär ut sig till påskkärringar och går runt och tigger godis. :smile:
Richard
Administratör

Post by Richard »

femfemman wrote: 17 Apr 2025, 18:35 Att det fortfarande år 2025 finns barn som klär ut sig till påskkärringar och går runt och tigger godis. :smile:
Jag såg ganska många småbarn mitt i stan som var utklädda idag. Men minns inte om nån tiggde godis...?
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Treo är nog den bästa huvudvärksmedicinen. Den verkar snabbt.
Richard
Administratör

Post by Richard »

Min syster har också ont i ryggen, som jag. Nu var vi inte hemma utan i Karlskrona, men hon berättade att hon fick Altermol utskrivet och att det tog bort precis all ryggvärk. Det är tydligen paracetamol och kodein. Hon har kvar dom, då hon bara behövde en, o hade hon haft med dem hade jag fått en. Undrar om min läkare också kommer att skriva ut kodein?

Jag skrev på 1177 att jag hade ont i ryggen, men fick som svar att jag måste specificera mig mer, så mycket jag kan. Jag skrev i.a.f. att spinal stenos finns i släkten...

Mamma fick massvis med morfin o OxyContin, men det tog dom bort utan nedtrappning (men det gick hur bra som helst), de sa att det fanns risk att hon aldrig vaknar mer nån morgon med de medicinerna...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Treo är beroendeframkallande. Om det händer måste man alltid ha treo i blodet för att slippa migrän. Ett dåligt läkemedel!
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

memphis wrote: 18 Apr 2025, 11:38 Treo är beroendeframkallande. Om det händer måste man alltid ha treo i blodet för att slippa migrän. Ett dåligt läkemedel!
Min arbetskompis käkade Treo hela dagarna. Hon fick högt blodtryck.
Post Reply