Vad tänker du på just nu?
Moderator: Moderator 1
Re: Vad tänker du på just nu?
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
haha oja, mamma drömmer nog fortfarande om att jag ska bli läkare en dag. kanske därför hon inte vill inse att jag har schizofreni utan envisas med att jag ser spöken. har pratat om konstskola med henne men hon tycker det vore en dålig riktning att studera inom.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Jag är så sjukt ambivalent. Kan inte bestämma mig om nånting. Jag HAR livet. Det kan oxå kännas som ett hån. Det borde vart jag.
Last edited by amandara on 09 Nov 2023, 17:18, edited 1 time in total.
Det är så skönt att få ge upp ambitionerna.
Som jag ser det. Gör det som funkar. Praktisera i vården 25% eller gå konstskola. Konstskola gav mig så sjukt mycket.mrsearlgray wrote: ↑09 Nov 2023, 17:15 haha oja, mamma drömmer nog fortfarande om att jag ska bli läkare en dag. kanske därför hon inte vill inse att jag har schizofreni utan envisas med att jag ser spöken. har pratat om konstskola med henne men hon tycker det vore en dålig riktning att studera inom.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
här sitter vi med trasig hjärna, röker, super och ändå får vi leva men inte andra...
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
har verkligen inte kommit dit än tyvärr..
Ja nånting ditåt. Man kan tycka att med den deathwish man har så borde det vart man själv och inte någon annan.mrsearlgray wrote: ↑09 Nov 2023, 17:18här sitter vi med trasig hjärna, röker, super och ändå får vi leva men inte andra...
Tänkte på nattvardsbrödet och kände hur stressen lämnade tillfälligt. Jag älskar ju Jesus. 
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Jag tänker ofta på döden, dock inte att ta livet av mig. Är mer rädd för att dö, jag vill bli minst 84 år. O sen funderar jag vad som händer med jaget när man dör. Kan dra min teori om "medvetroner" nån gång, men kortfattat är det att medvetandet är som en partikel, som faller sönder när man dör o kanske föds på nytt, som vissa andra partiklar gör? Jag minns i.a.f. inget före jag blev född, så man vet inte var man återföds, troligen i nån annan galax...
Men lever för ohälsosamt för att bli 84, men det gjorde min morfar också (o både han o farfar blev just 84 år), men han åt ju åtminstone mat, vilket jag ju knappt gör!
Men lever för ohälsosamt för att bli 84, men det gjorde min morfar också (o både han o farfar blev just 84 år), men han åt ju åtminstone mat, vilket jag ju knappt gör!
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Jag är inte rädd för att dö. Men jag räknar med att bli hundra årish. Jag må ha deathwish men mitt uppdrag är att leva.
Men ja, det är trist att se att man aldrig kommer att kunna uppfylla sina drömmar. Jag var så säker på att jag skulle bli forskare inom kemi eller fysik. En kort period ville jag bli polis. Men jag började med att istället bara sitta o titta depressivt ut över ingenting på lektionerna i gymnasiet. Kryssade en ruta i blocket för varje minut som gick av lektionen, istället för att lära mig ekvationer o integraler. Fick jobb på fabriken, o skojade med kompisarna som också började jobba där, om de som har varit där hela livet, o skrattade åt att man kanske blir en sån... Men det blev bra mycket värre.
Nu är jag 43, går i ålderspension om 22 år, o har varit sjuk i 27 år. Man har ju knappast nån särskilt lockande framtid. Jag är i.a.f. nöjd med att större delen av min depression släppte för 2 år sen. Det har betytt mycket för mig! Så, jag vill ändå leva, slippa plågsamma sjukdomar, att mina nära finns till hands (men förbereder mig för föräldrarnas bortgång) o liknande tills jag blir 84 år, sen bryr jag mig inte längre (men vill naturligtvis undvika att tyna bort i Alzheimer, Parkinson eller någon annan plågsam sjukdom)!
Nu är jag 43, går i ålderspension om 22 år, o har varit sjuk i 27 år. Man har ju knappast nån särskilt lockande framtid. Jag är i.a.f. nöjd med att större delen av min depression släppte för 2 år sen. Det har betytt mycket för mig! Så, jag vill ändå leva, slippa plågsamma sjukdomar, att mina nära finns till hands (men förbereder mig för föräldrarnas bortgång) o liknande tills jag blir 84 år, sen bryr jag mig inte längre (men vill naturligtvis undvika att tyna bort i Alzheimer, Parkinson eller någon annan plågsam sjukdom)!
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/