Jag såg den filmen inte så länge sen och den är suveränt bra!Geta wrote: ↑11 Dec 2021, 15:27 Dame Edna från Australien är kanske inte så bra förebild för trans-personer,
fast hon är rolig. Filmen "Min pappa Marianne" ska gå på TV i jul.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Min_pappa_Marianne
Jag erkänner...
Moderator: Moderator 1
Re: Jag erkänner...
Erkänner att jag nyss slängde ett nästan nytt överkast för att jag inte orkar försöka få det rent. Det var kritvitt och det lämpar sig inte med en hund som gärna ligger och gosar sig i sängen.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
- Hercules723
- Hafniummedlem
Köpte en Wolverine idag från lite pantade flaskor. Men det blev fyra dagar sedan sist. Så jag dricker inte varje dag som jag gjorde förr.Hercules723 wrote: ↑09 Dec 2021, 18:50 Fan, jag har börjat köpa energidrycker igen. Dem är inte lika sliskiga som cola. Både igår och idag blev det en Wolverine energidryck, lät de ligga i frysen 30 min. Hade inte druckit energidricka sedan i somras.![]()

Att dricka energidryck verkar vara behäftat med en viss skamkänsla? Det är väl inte värre än att dricka vanlig läsk?
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Allt som är beroendeframkallande anses skämmit.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Att jag ej finner ork att gå till affären. Har slut på folköl och bara två, tre slurkar Coca-Cola. Det var bättre när mina föräldrar levde, då hade jag ett tvång på mig, vilket jag behöver.
- Hercules723
- Hafniummedlem
Läsk och energidricka är väl i samma kategori. Det är klart detta inte är optimalt för mig då jag har utvecklat diabetes typ 2. Det är där det sitter just för mig. Men jag är inte den enda här med diabetes typ 2 och som inte följer kostråden till punktochprickar. Vilket är svårt!
-
- Guldmedlem
Hercules lol du är typ 26 och har diabetes?!
Berätta om vilka risk faktorer du har
Gener
Övervikt
Kost och motion
Sen har jag inga fler!
Berätta om vilka risk faktorer du har
Gener
Övervikt
Kost och motion
Sen har jag inga fler!
- Hercules723
- Hafniummedlem
Jag berättar nada! Varför vill du veta det?
-
- Guldmedlem
Det är ju knäppt att du har diabetes vid 26.. Min farmor är 75 och hon har diabetes..
MEN
Jag har nästan diabetes och jag är 33.. Fet som fan är jag! Märkligt att du ska ha det eftersom du inte är så fet!
- Hercules723
- Hafniummedlem
Jag är 38, inte 26. Överfet klass 1. Väger 107 kg. Min morfar hade diabetes typ 2, från då han var 40 år, sedan antipsykotikan gör inte direkt saken bättre. Har bestämt att jag ska börja med injektioner så det blir snällare mot kroppen.Klankedinken wrote: ↑14 Dec 2021, 08:37Det är ju knäppt att du har diabetes vid 26.. Min farmor är 75 och hon har diabetes..
MEN
Jag har nästan diabetes och jag är 33.. Fet som fan är jag! Märkligt att du ska ha det eftersom du inte är så fet!
-
- Guldmedlem
haha! Trodde du var 26 och ingen tjockis, men då förstår jag.. Om några år är jag där du är!