Fantasio Sweppes grapefruit brukar vara det vanliga i glas benämnda Tom Collingsglas, höga glas man kan om man ger det till en kvinna pudra glaset med socker där uppe
Jag sitter och blir sugen på lite gott och starkt att dricka. Kanske att jag går till Systembolaget idag. Fast jag måste upp tidigt på onsdag, så får väl låta ölen vara då.
Är igång och dricker igen. Fick nog av en nykterhet präglad av ångest och depression. Mår betydligt bättre nu men väl medveten om att måendet alltid är relativt. När jag går ur detta blir det skit. Men måste p g a ekonomin. De där 600 kr på krogen brände en hel veckas matkostnad.
Jag har köpt några starköl som jag ska ha till fotbollen ikväll. Men får inte dricka för många och måste isäng skapligt, då jag har boendestöd halv nio onsdag morgon.
Jag har druckit mitt för idag. Två starköl direkt efter frukost. Jag föredrar att dricka på morgonen, inte på kvällen. Dricker jag på kvällen mår jag sämre och får svårt att sova.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen