Min lunch idag

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️

Re: Min lunch idag

Post by Leakim97 »

Åt det i morse. Ska äta det varje morgon
mrsearlgray
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by mrsearlgray »

ja det är väldigt gott och nyttigt! ska försöka äta bättre igen nu, oavsett om proverna imorgon visar på diabetes eller inte, det var ett wakeup call att ta bättre hand om hälsan...
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Tvivlar på att du har diabetes.
mrsearlgray
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by mrsearlgray »

jag med men som sagt, kan vara tid att ta hälsan på allvar ändå så jag inte får det senare med tanke på att det går i släkten :)
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️

Post by Leakim97 »

Regelbunden motion är ett bra sätt att förhindra att utveckla diabetesen
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️

Post by Leakim97 »

Börja smått
mrsearlgray
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by mrsearlgray »

Leakim97 wrote: 14 Dec 2023, 14:01 Regelbunden motion är ett bra sätt att förhindra att utveckla diabetesen
japp, måste dock lösa min höga puls först sa läkaren, han ville inte att jag skulle belasta kroppen för mycket innan dom vet vad orsaken är, men om det är B12 vitaminbrist så kommer jag nog kunna träna snart igen efter jag fått vitamin tillskott.
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️

Post by Leakim97 »

mrsearlgray wrote: 14 Dec 2023, 14:03
Leakim97 wrote: 14 Dec 2023, 14:01 Regelbunden motion är ett bra sätt att förhindra att utveckla diabetesen
japp, måste dock lösa min höga puls först sa läkaren, han ville inte att jag skulle belasta kroppen för mycket innan dom vet vad orsaken är, men om det är B12 vitaminbrist så kommer jag nog kunna träna snart igen efter jag fått vitamin tillskott.
Bra 👍 och när du har klartecken för att du kan träna, sätt upp x antal dagar i veckan du ska träna, till exempel: promenad 20 minuter per gång, 4 dagar per vecka

Om du har något slags schema att gå efter är det lättare att få in en rutin och att det blir av

Om man tränar bara när man känner för det så är det stor risk att det sällan blir av och rinner ut i sanden
mrsearlgray
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by mrsearlgray »

Leakim97 wrote: 14 Dec 2023, 14:07
mrsearlgray wrote: 14 Dec 2023, 14:03
Bra 👍 och när du har klartecken för att du kan träna, sätt upp x antal dagar i veckan du ska träna, till exempel: promenad 20 minuter per gång, 4 dagar per vecka

Om du har något slags schema att gå efter är det lättare att få in en rutin och att det blir av

Om man tränar bara när man känner för det så är det stor risk att det sällan blir av och rinner ut i sanden
ja tack för tipset! :)
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Det blev färdiggjorda revbensspjäll uppvärmda i mikron tillsammans med kokt brysselkål. Jultid är säsong för brysselkål, men kan fås fryst året om, nu var de färska
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Jag minns första gången som jag åt brysselkål. Det var i mitten av 60-talet hos min faster Elsa. Nu är hon begravd i Halland.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Mina anhöriga ligger i Skåne allihop, de ville vara nära där de föddes
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Post Reply