Hur mår du?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

mrsearlgray
Iridiummedlem

Re: Hur mår du?

Post by mrsearlgray »

amandara wrote: Yesterday, 10:26 4.5 timmar. Var uppe sent och målade, och väntade på ett paket som inte kom - och jag gick upp i varv typ kroppen och hjärnan är bara vaken. Jag ska inte göra saker så sent på kvällarna - men jag väntade på paket.
Vad målade du? :smile:
Ja visst gör det ont när knoppar brister
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

mrsearlgray wrote: Yesterday, 10:28
amandara wrote: Yesterday, 10:26 4.5 timmar. Var uppe sent och målade, och väntade på ett paket som inte kom - och jag gick upp i varv typ kroppen och hjärnan är bara vaken. Jag ska inte göra saker så sent på kvällarna - men jag väntade på paket.
Jag målade iordning en stor tavla som jag gjorde för många år sen och som jag fick tillbaka när vi röjde syrrans lägenhet efter hennes död. Hon sålde typ allt på secondhand och bytte ut sitt hem hela tiden - men den här tavlan sparade hon. Jag är rörd av det, och sorgsen - över att hon är borta. Rart att hon sparade tavlan genom alla år och flyttar. Den var slarvigt gjord - så jag målar iordning den så den blir fin.

Jag har fått upp ett sug för att måla iom det. Jag ska ta upp mitt staffli från källaren tror jag. Jag har massa kartong som jag kan skära till och måla på - från ikeagarderoberna.

Sån rulle med duk som du vill köpa finns på Westers, lokala konstnärsbutiken som är typ 200 meter från mig. Kostar 1650kr. Tids nog ska jag nog köpa en sån. Verkar ju värt.
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

amandara wrote: Yesterday, 10:35
Jag målade iordning en stor tavla som jag gjorde för många år sen och som jag fick tillbaka när vi röjde syrrans lägenhet efter hennes död. Hon sålde typ allt på secondhand och bytte ut sitt hem hela tiden - men den här tavlan sparade hon. Jag är rörd av det, och sorgsen - över att hon är borta. Rart att hon sparade tavlan genom alla år och flyttar. Den var slarvigt gjord - så jag målar iordning den så den blir fin.

Jag har fått upp ett sug för att måla iom det. Jag ska ta upp mitt staffli från källaren tror jag. Jag har massa kartong som jag kan skära till och måla på - från ikeagarderoberna.

Sån rulle med duk som du vill köpa finns på Westers, lokala konstnärsbutiken som är typ 200 meter från mig. Kostar 1650kr. Tids nog ska jag nog köpa en sån. Verkar ju värt.
Åh vad fint och vad roligt! :smile: Förstår samtidigt att det känns sorgligt såklart men hon kanske hade varit glad över att du börjat med att måla igen? :smile:
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

mrsearlgray wrote: Yesterday, 10:37
amandara wrote: Yesterday, 10:35

Åh vad fint och vad roligt! :smile: Förstår samtidigt att det känns sorgligt såklart men hon kanske hade varit glad över att du börjat med att måla igen? :smile:
Ja det tror jag :) . Vi kom varandra nära senaste året. Annars har hon hållit distans till sin föräldrafamilj. Ni andra syrra och morsan har varit elaka mot henne, och jag åkte med i samma svep när hon bröt kontakten med familjen. Jag/vi hade väldigt lite att göra med henne de senaste åren. Jag förstår henne. Vi hade lite kontakt på sms, grattis på födelsedagen, god jul och sånt, och att jag sa till henne att hon och hennes fd partner har väldigt väldigt fina tjejer. Sånt typ. Men som sagt senaste året fick vi väldigt god kontakt.

Det gjorde väldigt ont när hon dog, för att hon var mobbad av några i familjen. Och att hon överhuvudtaget dog. Men jag tror att hon hade det bättre utan oss och att hon hade ett bättre liv utan oss. Hon var väldigt duktig på inredning och kläder - och gjorde sig av med allt hon hade tröttnat på eller när hon ville ha nytt. Därför känns det väldigt fint att hon sparade på den tavlan.

Jo jag ser fram emot att måla igen, jag vet bara inte om jag ska måla olja eller akryl - behöver köpa fler färger. Båda har sina fördelar och nackdelar.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Jag har massa tapetrullar efter syrran - hon tapetserade ofta om. De går att måla på på baksidan, men det är väl mest akryl.
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

amandara wrote: Yesterday, 10:52 Jag har massa tapetrullar efter syrran - hon tapetserade ofta om. De går att måla på på baksidan, men det är väl mest akryl.
Ja lite gesso på så går det nog med olja också :)
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

mrsearlgray wrote: Yesterday, 10:55
amandara wrote: Yesterday, 10:52 Jag har massa tapetrullar efter syrran - hon tapetserade ofta om. De går att måla på på baksidan, men det är väl mest akryl.
Ja lite gesso på så går det nog med olja också :)
Japp ok - tack för tipset! Det visste jag inte.
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Jag är lite förkyld. Säkert ett decennium sen sist.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Är hemskt förstoppad. Svårt att gå på toaletten.

En gång ringde jag faktiskt 1177 för att jag inte kunde tömma tarmen. De rekommenderade mig att köpa nåt som hette Klyx. Jag har visserligen kvar lite laxerande medel i medicinskåpet. Men är så rädd att allt kommer på en gång när jag är ute och går.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

Säger det igen, borde vara olagligt att vara såhär trött... Hoppas verkligen det går över snart.
Hercules723
Hafniummedlem

Post by Hercules723 »

Det blir bättre när jag får sex varje dag. Skämtåsida.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Igår togs det EKG på mig. På 1177 står det att det var ok enligt läkare.
Post Reply