Vad målade du?

Moderator: Moderator 1
Jag målade iordning en stor tavla som jag gjorde för många år sen och som jag fick tillbaka när vi röjde syrrans lägenhet efter hennes död. Hon sålde typ allt på secondhand och bytte ut sitt hem hela tiden - men den här tavlan sparade hon. Jag är rörd av det, och sorgsen - över att hon är borta. Rart att hon sparade tavlan genom alla år och flyttar. Den var slarvigt gjord - så jag målar iordning den så den blir fin.
Åh vad fint och vad roligt!amandara wrote: ↑Yesterday, 10:35Jag målade iordning en stor tavla som jag gjorde för många år sen och som jag fick tillbaka när vi röjde syrrans lägenhet efter hennes död. Hon sålde typ allt på secondhand och bytte ut sitt hem hela tiden - men den här tavlan sparade hon. Jag är rörd av det, och sorgsen - över att hon är borta. Rart att hon sparade tavlan genom alla år och flyttar. Den var slarvigt gjord - så jag målar iordning den så den blir fin.
Jag har fått upp ett sug för att måla iom det. Jag ska ta upp mitt staffli från källaren tror jag. Jag har massa kartong som jag kan skära till och måla på - från ikeagarderoberna.
Sån rulle med duk som du vill köpa finns på Westers, lokala konstnärsbutiken som är typ 200 meter från mig. Kostar 1650kr. Tids nog ska jag nog köpa en sån. Verkar ju värt.
Ja det tror jag :) . Vi kom varandra nära senaste året. Annars har hon hållit distans till sin föräldrafamilj. Ni andra syrra och morsan har varit elaka mot henne, och jag åkte med i samma svep när hon bröt kontakten med familjen. Jag/vi hade väldigt lite att göra med henne de senaste åren. Jag förstår henne. Vi hade lite kontakt på sms, grattis på födelsedagen, god jul och sånt, och att jag sa till henne att hon och hennes fd partner har väldigt väldigt fina tjejer. Sånt typ. Men som sagt senaste året fick vi väldigt god kontakt.mrsearlgray wrote: ↑Yesterday, 10:37Åh vad fint och vad roligt!amandara wrote: ↑Yesterday, 10:35Jag målade iordning en stor tavla som jag gjorde för många år sen och som jag fick tillbaka när vi röjde syrrans lägenhet efter hennes död. Hon sålde typ allt på secondhand och bytte ut sitt hem hela tiden - men den här tavlan sparade hon. Jag är rörd av det, och sorgsen - över att hon är borta. Rart att hon sparade tavlan genom alla år och flyttar. Den var slarvigt gjord - så jag målar iordning den så den blir fin.
Jag har fått upp ett sug för att måla iom det. Jag ska ta upp mitt staffli från källaren tror jag. Jag har massa kartong som jag kan skära till och måla på - från ikeagarderoberna.
Sån rulle med duk som du vill köpa finns på Westers, lokala konstnärsbutiken som är typ 200 meter från mig. Kostar 1650kr. Tids nog ska jag nog köpa en sån. Verkar ju värt.Förstår samtidigt att det känns sorgligt såklart men hon kanske hade varit glad över att du börjat med att måla igen?
![]()
Ja lite gesso på så går det nog med olja också :)
Japp ok - tack för tipset! Det visste jag inte.