Hur mår du?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Hercules723
Hafniummedlem

Re: Hur mår du?

Post by Hercules723 »

Geta wrote: Today, 17:18Movie star!
Skojade. Det är fler relationer jag skulle behöva. Jag tänker ej åka långväga. :lol:
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

mrsearlgray wrote: Today, 17:44 ledsen, inga i familjen verkar glad för min skull förutom min styvpappa.
Är alla i familjen avundsjuka?
mrsearlgray
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by mrsearlgray »

Geta wrote: Today, 17:49
mrsearlgray wrote: Today, 17:44 ledsen, inga i familjen verkar glad för min skull förutom min styvpappa.
Verkar så. min ena syster tycker tex inte att jag ska köpa lägenhet alls utan bara hyra upp pengarna...
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Utomjordingen
Nickelmedlem

Post by Utomjordingen »

Vill man inte ha barn i sitt liv så finns det ingen mening på ett sätt att ha insatslägenhet för ingen kommer ändå att få ärva när man blir gammal och dör.
Jag vet inte vad som är riktigt för allt är som science fiction - fast på riktigt?!

"Utomjordingen"
Utomjordingen
Nickelmedlem

Post by Utomjordingen »

Jo, någon kommer väl att ärva men inte sina barn om man inte har egna barn!
Jag vet inte vad som är riktigt för allt är som science fiction - fast på riktigt?!

"Utomjordingen"
Nobel
Skandiummedlem

Post by Nobel »

mrsearlgray wrote: Today, 17:50
Verkar så. min ena syster tycker tex inte att jag ska köpa lägenhet alls utan bara hyra upp pengarna...
Tänker spontant att om du skulle hamna på försörjningsstöd kan du bli tvungen att sälja om du äger en lägenhet. Men det är ju mer nice att ha sitt eget.
'cause the freak inside controls my mind
Utomjordingen
Nickelmedlem

Post by Utomjordingen »

Sen tror jag det är mer jobb med insatslägenheter - man måste köpa själva saker som går sönder och sådant! Det är mycket mer bekvämare att bo i hyreslägenhet och det finns fina hyreslägenheter men då kostar det mer i hyra. Sen är man mer fri om man har hyreslägenhet!

"Utomjordingen"
Utomjordingen
Nickelmedlem

Post by Utomjordingen »

Jag bor i miljonområde här i centrala stan och jag har en hyreslägenhet. Vad jag ville säga att de flesta som bor i insatslägenhet här för miljoner kronor bor sämre än mig som har hyreslägenhet.

"Utomjordingen"
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

mrsearlgray wrote: Today, 17:50
Usch vad tråkigt! :?
Har du funderat på att ta körkort?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Bor man i bostadsrätt kan man renovera och greja - det har jag gjort i de lögenheter jag ägt. Jag har alltid haft lite pengar så jag har renoverat fint med lite pengar. Anledningen till att jag inte vill äga lägenhet är att jag har dåliga erfarenheter - av väldigt elaka småpåvar som styrt bostadsrättsföreningen. Jag trivs väldigt bra med att hyra av ett stort och skötsamt hyresbolag. Och som utomjordingen säger - jag hade ALDRIG haft råd att bo så stort, bra och till så bra hyra - på stans bästa läge.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Är inte insatsen ganska hög på en bostadsrätt i Skövde eller kommer du att kunna köpa kontant, mrsearlgray?
Last edited by Geta on 13 May 2025, 18:38, edited 1 time in total.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

En ägd fastighet kan stiga ganska mycket i värde, det kan vara en investering av pengarna.
Post Reply