Hur mår du?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Hur mår du?

Post by Geta »

Jag skulle inte vilja byta med dom som jobbar. Det var urjobbigt att jobba. Är tacksam för all service man får i samhället av dom som jobbar.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Jag hade gärna haft ett trivsamt jobb och tjänat mer pengar. Av många anledningar. Jobbarkompisar, ett sammanhang att tillhöra, utvecklingsmöjligheter, ha roligt helt enkelt. Med den utbildning jag har hade jag kunnat ha ett jobb som jag trivts med. Mer pengar. Tja det hade ju funkat om man hade varit frisk. Men hursomhelst - jag har slagit mig till ro med mitt liv som det är nu, har ett bra liv - särskilt sen jag satte ut framför allt imovane, men även sertralin. Ett veritabelt lyft för energin! Och så mår jag bra sedan ett halvår. Med medicinutsättningarna känner jag mig som en normalfrisk person. Jag ligger i på kanske 50% arbete - alltså hemma med att röja och sortera och annat. Sen är man ju ändå inte fullt frisk - men livet är bra nu så här 25 år in i ens sjukhustoria. Jag är tillfreds och nöjd.
Utomjordingen
Tennmedlem

Post by Utomjordingen »

Dom flesta 50 plussare tänker bara att få gå i pension - de vill leva som vi sjuka gör som inte kan arbeta!
Jag vet inte vad som är riktigt för allt är som science fiction - fast på riktigt?!

"Utomjordingen"
Utomjordingen
Tennmedlem

Post by Utomjordingen »

Sen när en som har jobbat i hela sitt liv och sen plötsligt går i pension - så kan en del bli knäppa för de vet inte vad de ska göra av tiden. Så de kan tillexempel skriva upp registreringsnummer på bilarna utanför hemmet, eller plocka fimpar, övervaka hemmet som jag gjort sen länge tillbaka.
Jag vet inte vad som är riktigt för allt är som science fiction - fast på riktigt?!

"Utomjordingen"
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Försöker bete mig som om jag mår bra, men det är krävande.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Post Reply