Hur mår du?
Moderator: Moderator 1
Re: Hur mår du?
Metformin ska ha bra egenskaper för hälsan.
Metformin gav mig lös mage i många veckor, före diabetessköterskan lät mig byta.
In a world where you can be anything, be kind.
Jo kan så vara med det är din läkare som sätter in medicin inte du. Och du har en skyldighet som patient att informera din läkare om att du nu börjat med metformin och godkänner han stannar den annars lämnas den in på apoteket. Och jag antar att kontentan med att den sätts in med neuroleptika är att förebygga övervikt men du har ingen övervikt så fullkomligt onödigt.
Jag ska berätta för min läkare. Vill bara gå ner 5-10kg och kunna äta lite mer utan gå upp.yrväder wrote: ↑28 May 2025, 20:59 Jo kan så vara med det är din läkare som sätter in medicin inte du. Och du har en skyldighet som patient att informera din läkare om att du nu börjat med metformin och godkänner han stannar den annars lämnas den in på apoteket. Och jag antar att kontentan med att den sätts in med neuroleptika är att förebygga övervikt men du har ingen övervikt så fullkomligt onödigt.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Jag går ner i vikt på kaloriunderskott…visst min förbränning är lite lägre av medicinerna. Men har accepterat det efter många om och men.Man får jobba hårdare helt enkelt.Zoidar wrote: ↑28 May 2025, 21:02Jag ska berätta för min läkare. Vill bara gå ner 5-10kg och kunna äta lite mer utan gå upp.yrväder wrote: ↑28 May 2025, 20:59 Jo kan så vara med det är din läkare som sätter in medicin inte du. Och du har en skyldighet som patient att informera din läkare om att du nu börjat med metformin och godkänner han stannar den annars lämnas den in på apoteket. Och jag antar att kontentan med att den sätts in med neuroleptika är att förebygga övervikt men du har ingen övervikt så fullkomligt onödigt.
Ok! Vet du hur mycket kcal du kan äta utan gå upp och hur mycket du får äta för gå ner?Martina wrote: ↑28 May 2025, 21:12Jag går ner i vikt på kaloriunderskott…visst min förbränning är lite lägre av medicinerna. Men har accepterat det efter många om och men.Man får jobba hårdare helt enkelt.Zoidar wrote: ↑28 May 2025, 21:02Jag ska berätta för min läkare. Vill bara gå ner 5-10kg och kunna äta lite mer utan gå upp.yrväder wrote: ↑28 May 2025, 20:59 Jo kan så vara med det är din läkare som sätter in medicin inte du. Och du har en skyldighet som patient att informera din läkare om att du nu börjat med metformin och godkänner han stannar den annars lämnas den in på apoteket. Och jag antar att kontentan med att den sätts in med neuroleptika är att förebygga övervikt men du har ingen övervikt så fullkomligt onödigt.
Ok tack för info!
Håller vikten på 1800 kal. Går ner i vikt på 1400-1500 kal.Zoidar wrote: ↑28 May 2025, 21:14Ok! Vet du hur mycket kcal du kan äta utan gå upp och hur mycket du får äta för gå ner?
Alltså något låg förbränning.
Jag är osäker på var min gräns går.
Sådär. Känner mig lite förvirrad och nedstämnd. Ska jag gå här och harva i trettio år till, liksom?
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen