Krokus wrote: ↑02 Jun 2025, 11:27
Matt. Grät hos psykologen. Jag fick självmordstankar där också, men vågade inte säga. Helt slut nu. Skulle nog vilja sova en stund.
Krokus wrote: ↑02 Jun 2025, 11:27
Matt. Grät hos psykologen. Jag fick självmordstankar där också, men vågade inte säga. Helt slut nu. Skulle nog vilja sova en stund.
Låter som ett intensivt möte. Kram!
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
krokus att ta livet av dig, är utan tvekan det värsta du kan göra mot dig själv, nu pratar jag som människa och inte kristen då jag tänker på karma, om du lever ett nästa liv, kommer du till exakt samma punkt i ditt liv, till du slutat göra det. Jag själv har ljudligt hört hur propparna gått i mitt huvud med andra i samma själ som jag har tagit sitt liv, de kände mer hopplöshet än jag med min ande i själen, jag i han, kommer någon helt annanstans än himlen, har dock lämnat dörren öppen för att gå tillbaka till Älsborgsbron och hoppa, det är länge sedan nu och jag hoppas jag inte gör det, det finns andra sett att dö på, jag bara lägger mig ned och sover och vaknar aldrig mer, då hamnar jag hos den onde trotts att jag inte vill.. Förstå hur nära det varit att jag inte funnits mer. Blir arg på dig, vill lägga dig med baken över mina knän och piska dig på bara stjärten om du så viskar om det. Bättre det än olycksaligt svår smärta. Hoppas du förstår att jag menar dig väl
På den tiden jag hade psykolog hävdade hon att man får tänka vad som helst, men inte göra det, men de som är i mig, dömer från tankar och samma säger Jesus och i syndbekännelsen säger vi med ord och tankar, gissar att det är nog att tänka förbjudna tankar. så tänk inte tanken på att ta livet av dig, det går mot 10 guds bud att ta livet av dig är direkt att du bryter mot, du skall icke dräpa, det inkluderar dig själv
krokus som människa älskar jag dig, men i dagligt tal tycker jag mycket om dig, men älskar har en högre mening än vad jag lägger in i att jag gillar dig, du har koll på läget och säger ifrån när något är fel. Nu lägger jag in att du måste sluta tänka på att ta livet av dig, tala med din psykolog igen och tala om det för denne som är ett proffs och själv pratar med en annan psykolog för att kunna bli kvitt sina egna tankar, psykologen talar med någon annan så fort som möjligt, så psykologen kan ta det.