Mötesplats Sardin

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17967
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Idag var grillen i full gång när jag kom till mötesplatsen. Personalen hade även tagit ut ett bord vilket korvarna serverades från. Bostongurka kunde man få och naturligtvis spillde jag ned mig. Jag bad om lite bostongurka för jag har för vana att grisa till det. Jag tog ingen rostad lök, för den ramlar bara av korven. Korven var gratis och de bjöd även på 33:or läsk. Men jag tog inget att dricka pg a min diabetes. Caféet hade öppet igen och det blev en eller två koppar med påtår. Trevlig dag!
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17967
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Mådde pyton och det resulterade i yrsel och diarré. Jag fick springa på toaletten fyra, fem gånger. Nu hemma igen har det lugnar ned sig något med ångesten. Hade ett långt samtal med en ur pesronalen, han är jätteschysst. Var kvar tills en kvart innan de stängde.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17967
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

På måndag (liksom i torsdags och fredags) har caféet stängt, men Sardins lokaler öppet. Vi får hållas i det så kallade vardagsrummet eller TV:rummet bredvid. Vi får max vara åtta besökare i vardagsrummet, så jag kanske inte får plats. Funderar på att lägga mig på sängen ett tag efter att jag hadnlat matvaror imorgon och gå dit en snabbis på eftermiddagen. Man kan ju kolla läget. Inte så roligt när caféet har stängt.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17967
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Det blev som jag skrev i förra inlägget att lägga sig på sängen några timmar istället för att gå till mötesplatsen. Ska dit imorgon och kolla läget. Det får max vara åtta besökare i det så kallade vardagsrummet, jag får väl gå hem igen om det är fullt. Om nu inte caféet har öppet imorgon, men det brukar dra ut på tiden när det är stängt av någon anledning.
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8444
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Mötesplats Sardin

Post by wasp »

Har mötesplats Nygatan 26 istället. Restriktioner?? Jajamän! Max 10 deltagare i caféet.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17967
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Det är ju för väl att mötesplatserna inte har stängt under pandemin. Personalen i caféet ringde sin chef. De har fortfarande inte fått tag i någon rörmokare till vattenläckan, så det är fortsatt stängt.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37584
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Mötesplats Sardin

Post by memphis »

Är det många missbrukare som går till Sardin?
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37754
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Mötesplats Sardin

Post by Geta »

Nu tas restriktionerna bort för oss som är fullvaccinerade. 30 september.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17967
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

memphis wrote: 07 Sep 2021, 16:56 Är det många missbrukare som går till Sardin?
Nej, bara en kvinna och en man. Men de brukar sällan vara där. Men ibland hänger de i grönområdet utanför Sardin.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17967
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Geta wrote: 07 Sep 2021, 16:59 Nu tas restriktionerna bort för oss som är fullvaccinerade. 30 september.
Jag hoppas det innebär att vi åter kan få sitta fyra vid samma bord på mötesplatsen. Jag är vaccinerad två gånger, by the way.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8332
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Mötesplats Sardin

Post by Richard »

Vi har kvar restriktioner på Spiran året ut, att man bara får vara där på antingen förmiddagen eller eftermiddagen för att det inte ska bli så många samtidigt. Men förra veckan plockade dom ner skyltarna om max antal personer i rummen. Handspriten innan man går in är kvar också.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37754
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Mötesplats Sardin

Post by Geta »

Senast när jag var hos sjukgymnasten hade han inte munskydd.
Jessica Gedin hälsade i hand på en av gästerna i Babel SVT-2
i söndags.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply