Att ge bort saker

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Re: Att ge bort saker

Post by Nissegossen »

Början till senildement?
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Ja hon kan ju vara lite dement. Men jag har märkt en sak med tanterna här i huset. Vissa av dem, de låtsas att de är lite dementa fast de inte är det.Den som verkligen är på väg att bli dement hon vill framstå som väldigt redig, men de andra " skådespelar". Som att det är bekvämt att vara lite dement kanske. Eller. Jag vet faktiskt inte varför.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

...Som en dag till exempel. Då stod en av tanterna och petade med en strumpsticka in i postfacken. Jag frågade lite strängt: har du tappat nyckeln? - Nej jag har inte det, svarade hon, och fortsatte bara peta. Det var ett onaturligt beteende tyckte jag. Jag tror att hon bara låtsas vara dement.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
björk
Tuliummedlem

Post by björk »

jag gav 200 te en arab
Den jevlen "kysste" mej på halsen.

Typ är jag jesus..
Jag ledsagade honom till kontot bankomaten o rätt o slätt gav hen 200.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Förra veckan stack det upp ett kuvert som det stod Kronofogden på
i en av mina grannars postboxar. Då hade det behövts en strumpsticka
för att peta ner brevet. Hade ingen till hands i hastigheten.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Varför i så fall kan man inte bara öppna luckan lite och peta ner brevet med handen?
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Postboxarna är låsta. Det är bara brevbäraren och ägaren till postboxen
som kan öppna.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Ja det är samma här. Låsta postboxar. Men man kan öppna den lilla springan på våra postboxar. För att även de som inte har nyckel ( reklamutbärarna) ska kunna lägga saker i lådan.Och det var i den springan hon stod och petade!
Hercules723
Hafniummedlem

Post by Hercules723 »

Jag gav bort min förra cykel till en secondhandbutik då jag inte hade plats med två cyklar i mitt förråd. Kan annars inte komma på att jag gett bort något så dyrt tidigare.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Du kunde ha sålt cykeln Herkules. Umeås cykelmarknad är väl ganska het? Var det på 90- talet iaf. Man fick ge rätt mycket för en gammal cykel då.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Jag gav bort en gitarr till Pingstkyrkan i Lidköping. De skulle ha gitarrkurs
och efterlyste gitarrer.
Hercules723
Hafniummedlem

Post by Hercules723 »

memphis wrote: 30 Jun 2021, 17:42 Du kunde ha sålt cykeln Herkules. Umeås cykelmarknad är väl ganska het? Var det på 90- talet iaf. Man fick ge rätt mycket för en gammal cykel då.
Jo, det kunde jag gjort, men den var i risigt skick. Var bara två växlar av 18, som fungerade på den. Dessutom köpte jag den på secondhandbutik och den var redan då risig. Jag är glad att de tog emot den. Aldrig att jag skulle ge bort en fräsch cykel! :lol:
Post Reply