Bostadstillägg över 7000kr
Moderator: Moderator 1
Re: Bostadstillägg över 7000kr
Ja, det är ju en fråga om vad man prioriterar.
Ja så är det ju. Jag prioriterar att försöka hålla de fasta kostnaderna nere i möjligaste mån. Har inte så mycket svängrum egentligen. Visst skulle jag kunna betala 7000 för att bo, men man har ju även andra kostnader, som el, och jag måste även ha busskort, vilket jag inte behöver där jag bor idag.
Jag känner mig osäker. Och så tidspress på det. Så stressande!
Jag känner mig osäker. Och så tidspress på det. Så stressande!
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Du gör som du vill. Valet är ditt.
Men tänk även på att hyran höjs varje år.
Men tänk även på att hyran höjs varje år.
Ja precis. Och locket ligger på 7500kr.
Nä, nu bestämmer jag mig för att låta bli den här lägenheten också. Det måste gå att få tag i en tvåa som är billigare. Det som var så bra med denna just var att det var inflyttning 1 april, så jag skulle inte få nån dubbel hyra. Men jag måste tänka mer långsiktigt. Hyran är den största kostnaden man har i normalfallet. 600-700 kr i månaden gör stor skillnad.
Jag måste ha busskort nästan vart jag än flyttar i en stad. Det är en kostnad som jag inte haft på flera år. Sen måste jag ha bredband såklart. Det kan också bli lite dyrare än jag har nu. Mycket man ska tänka på. Och allt ska bestämmas så snabbt. Det här är stressigare än jag väntat mig.
Nä, nu bestämmer jag mig för att låta bli den här lägenheten också. Det måste gå att få tag i en tvåa som är billigare. Det som var så bra med denna just var att det var inflyttning 1 april, så jag skulle inte få nån dubbel hyra. Men jag måste tänka mer långsiktigt. Hyran är den största kostnaden man har i normalfallet. 600-700 kr i månaden gör stor skillnad.
Jag måste ha busskort nästan vart jag än flyttar i en stad. Det är en kostnad som jag inte haft på flera år. Sen måste jag ha bredband såklart. Det kan också bli lite dyrare än jag har nu. Mycket man ska tänka på. Och allt ska bestämmas så snabbt. Det här är stressigare än jag väntat mig.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Tror du gjorde rätt val. Om en tvåa räcker, så onödigt betala för en trea.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Ja. Jag behöver bara en tvåa som är runt 60 kvadrat. Denna lägenhet var på 80 kvadrat. Helt onödigt!
Man ska nog aldrig stressa fram viktiga beslut. Så jag tror också att du gjorde rätt.
Tack Kloppe! :)
Det kommer rejäla hyreshöjningar nästa år med.
Ja, play it safe!
Själv småorolig med min hyra på 5400kr.
Ja hyrsökningar måste man ha i beaktande när man väljer en ny bostad. Jag har tänkt bo i lägenheten långsiktigt. Betalar jag 7-8000 för en flytt så får jag vara noggrann när jag väljer. Vill inte flytta igen inom överskådlig framtid.
Betalar 7-8 tusen? Flyttfirma?