Ja, så sant, så sant!
Hur övervinner man tröttheten?
Moderator: Moderator 1
Re: Hur övervinner man tröttheten?
Nu är man där igen. Cykla in till stan och gå på mässa eller lägga sig och sova? Otroligt svårt!
Edit: så klart somnade jag i soffan i två timmar.
Edit: så klart somnade jag i soffan i två timmar.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
- Hercules723
- Hafniummedlem
Man ska helst ha en grej som ger mycket livsglädje, så man absolut ej vill sova på dagarna. Kan inte säga att jag har det idag.
Cyklar varje dag, men sen är jag rätt kaputti. Brukar orka en sak till per dag. Dammsuga, göra julgodis, willys or whatever. Det får jag väl ändå vara nöjd med. Sover hyfsat men drömmer massa psykoterapidrömmar.
Jag sover ganska dåligt men drömmer ändå mycket. Drömmarna brukar handla om olika typer av begär om det inte är PTSD- drömmar. Mitt sätt att hantera trötthet är att tillåta mig själv mycket vila. Jag vilar efter maten och promenaderna.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Har varit väldigt trött i snart 3 veckor... Vill bara bli pigg igen! Orkar inte med någonting alls...
Ja visst gör det ont när knoppar brister
- Hercules723
- Hafniummedlem
Har du kollat det med gluten? Om du inte tål det. Tror det var Krokus som nämnde det. :)mrsearlgray wrote: ↑11 Dec 2024, 08:50 Har varit väldigt trött i snart 3 veckor... Vill bara bli pigg igen! Orkar inte med någonting alls...
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Tror jag tål gluten, kan äta det utan att få ont i magen osv nu igen. Och detta har kommit ganska nyligen, vet inte om det är rybelsus som spökar eller om det är något annat... Vaknar dock mycket på nätterna också så kanske är därför. :(Hercules723 wrote: ↑11 Dec 2024, 09:13Har du kollat det med gluten? Om du inte tål det. Tror det var Krokus som nämnde det. :)mrsearlgray wrote: ↑11 Dec 2024, 08:50 Har varit väldigt trött i snart 3 veckor... Vill bara bli pigg igen! Orkar inte med någonting alls...
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Läste precis att om du slutar röka kan du bli trött första veckorna... Kanske är därför då?
- Hercules723
- Hafniummedlem
Kan väl vara för att du bantar så sjuhelsikes? Du borde ta vitamintillskott om du inte gör det redan. :)
Alternativ, för få kolhydrater. Du kör väl Keto.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Haha ja kanske... Jo vitaminer borde jag nog köpa!Hercules723 wrote: ↑11 Dec 2024, 10:26 Kan väl vara för att du bantar så sjuhelsikes? Du borde ta vitamintillskott om du inte gör det redan. :)
Nej kör inte keto längre och har inte gjort på flera månader nu. :)
- Hercules723
- Hafniummedlem
OK, inget keto alltså! :)