Något du önskar i framtiden?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Krokus
Rodiummedlem

Re: Något du önskar i framtiden?

Post by Krokus »

Önskar att jag mår såpass bra (både psykiskt och fysiskt) så att jag kan arbeta deltid med hästar eller möjligen hundar. Det skulle göra underverk för min plånbok, men även min självkänsla. Än har jag inte gett upp min dröm/önskan/plan!

År 2015 (tror jag att det var, minns lite dåligt) gav jag upp när det gäller framtiden, mådde väldigt dåligt då. Nu såhär i efterhand tror jag nog att det behövdes. Det går åt rätt håll, även om det är två steg fram och ett bak då och då.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Nobel
Skandiummedlem

Post by Nobel »

Skrev på en bok för några år sedan. Huvudkaraktären kunde inte ta egna beslut, så han singlade en slant om varje beslut han skulle ta. Sedan fick han två vänner som var som djävulen och ängeln på axeln, som vägledde huvudkaraktären genom att nyansera verkligheten och diskutera olika beslut. Men sedan publicerades en bok med en liknande plot, så slutade att skriva på den berättelsen.
'cause the freak inside controls my mind
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Sånt händer ganska ofta. Det är som att tankarna flyter runt i en allmän sfär, där andra kan plocka upp dem och gå vidare, om man inte är snabb nog att förverkliga dem. Jag hade en romanidé om ett virus men det känns som att verkligheten kom ikapp där.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

memphis wrote: 27 Jul 2021, 16:16 Önskar även att jag kunde komma på en riktigt bra historia och skriva en bok. Jag tycker om att skriva men det var länge sen jag hade någon inspiration nu.
jag skriver som terapi ibland, började med att jag satt och stört lipade och så började jag skriva om min uppväxt och sånt, är inne på typ 12 sidor nu :lol:
Ja visst gör det ont när knoppar brister
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Jo man kan ju förstås skriva om sig själv men jag skulle vilja skriva en helt påhittad historia. Något som hugger tag i början, växer på mitten och avslutas med en gäddas snärt, som Astrid Lindgren sa.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Kan undra vad de lär ut på skrivarkurser?
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Jag behöver ingen kurs. Jag behöver bara en bra idé som jag blir tänd på :)
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

Geta wrote: 27 Jul 2021, 17:42 Kan undra vad de lär ut på skrivarkurser?
har faktiskt funderat på en skrivkurs som heter skriv din historia där man lär sig och får skriva en biografi om sig själv typ :)
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Ja, jag undrar hur man lägger upp en bok. Det finns säkert knep som
inte jag kan se igenom.
Nobel
Skandiummedlem

Post by Nobel »

Heroes journey r väl en klassisk struktur?
'cause the freak inside controls my mind
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Gick en kombinerad data, skrivarkurs, vilket utmynnade till att göra en tidning för Stiftelsen Aktivitetshuset Gyllenkroken. Att vi gjorde tidningen gjorde kursen gratis började där strax innan vi köpte dator. Att jag skrev för tidningen gjorde jag mina texter så det som ligger på viska kommer därifrån samt även mer texter. Första gången jag fick en diskett i handen frågade jag hur mycket kan jag skriva innan den är full. Kursledaren svarade, det har inte hänt. :lol: Hade ett antal disketter ganska många innan jag lade dem på en data-CD.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Sufflösen i huvudet säger orden som bildar meningar, kapitel, bok. Det är bara att lyssna på sitt inre. Orden kommer ord för ord, men givetvis en ide man har, som man sedan spinner vidare på sedan har man ett antal A4-sidor.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Post Reply