Ukraina
Moderator: Moderator 1
Re: Ukraina
Som sagt. Ge dig aldrig.
Bryr mig faktiskt inte längre.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Det betyder inte att jag inte bryr mig om tråden. Bara att jag inte bryr mig om dig och dina " perspektiv".
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Obehagligt detta. Vad händer när Ryssland vill ha Finland? Vårt grannland. Vi är körda när Ryssen kommer.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Sverige kommer att göra så gott vi kan, men mot vapenövermakt står vi oss ställda. Övermakten är för stor, de rullar snabbt över vårt försvar, vi har inte mycket vi kan göra åt det.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Verkar inte som att Ryssland helt lyckats ta över Kiev denna morgon. Inte enligt nyhetsmorgon i allafall. Det visas bilder på sönderbombade bostadshus. En liten flicka i ett skyddsrum var rädd och sa att hon inte vill dö. Hjärtskärande.
-
- Guldmedlem
Jag tror det kan va så att Ryssland med Kina i ryggen är en världsmakt vi inte rår på.. Det är kommunism i bägge länderna och dom har mycket liknande styrelsesätt..
Västvärlden har egentligen bara USA som vakt mot något sådant-.-
Västvärlden har egentligen bara USA som vakt mot något sådant-.-
USA vill inte vara världspolis längre. Trump startade inga krig och var
vän med Putin.
vän med Putin.
-
- Guldmedlem
Tror du verkligen det? Det är så när dom börjar avveckla sin militärbudget..
För övrigt så är det mycket mer politik och valfrihet i USA än i ryssland. Det betyder att USA måste få folket med sig via fri vilja medans Putin bara säger åt sitt land vad dom ska göra och annars blir det tortyr och svält..
Putin är mer diktator än vad man ser i USA...
Diktaturer är sårbar när folket inte längre tillåter sig att tvingas eller om landet kollapsar under diktatorns storhetsvansinne..
För övrigt så är det mycket mer politik och valfrihet i USA än i ryssland. Det betyder att USA måste få folket med sig via fri vilja medans Putin bara säger åt sitt land vad dom ska göra och annars blir det tortyr och svält..
Putin är mer diktator än vad man ser i USA...
Diktaturer är sårbar när folket inte längre tillåter sig att tvingas eller om landet kollapsar under diktatorns storhetsvansinne..
Jag hoppas det blir någon kupp mot Putin och han blir avsatt. Ser väl inga direkta tecken på det dock.
Jag har aldrig varit i Ukraina, men tror inte Ukraina är helt olikt Sverige, bara fattigare. Känner mig ledsen över situationen. Kriser binder samman folk, det är det enda positiva i situationen.
Vad kommer hända med Ryssland nu? Kommer de bli helt isolerade från väst de närmaste åren?
Jag har aldrig varit i Ukraina, men tror inte Ukraina är helt olikt Sverige, bara fattigare. Känner mig ledsen över situationen. Kriser binder samman folk, det är det enda positiva i situationen.
Vad kommer hända med Ryssland nu? Kommer de bli helt isolerade från väst de närmaste åren?
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Det eskalerar nu. De reguljära trupperna i Ukraina är antagligen utslagna (på mindre än 24 timmar!) Det är nu de vanliga människorna kommer i kläm. Soldater utan uniform i gränderna. Det kommer skjutas åt alla håll och kanter.