Vad ser du på tv just nu?
Moderator: Moderator 1
Re: Vad ser du på tv just nu?
Ett program om stora tjejer som väljer bröllopsklänning.
Ser på nyhetsprogrammet Efter 5 i tv4.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Ska titta på Go´kväll i kväll. Jonas Sjöstedt (V) är gäst.
Ser också Efter fem. Den stora nyheten för dagen är att regeringen föreslår skattesänkningar på 10 miljarder. Det blir bortåt 1.000 kr mer i månaden för er med sjukersättning!
Egentligen är allt bara på låtsas.
Låt oss hoppas att det blir så! Det vore underbart!
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Problemet är bara att Vänsterpartiet kommer att tvinga fram skattehöjningar också så i slutändan blir vinsten inte så stor. Vi ska tydligen få fastighetsskatt igen vilket kommer att innebära dyrare hyror t ex.
Kapitalet höjer hyrorna, staten bostadsbidragen.
Min TV är avstängd. Bara en svart ruta. Brukar inte titta på den om det inte är något speciellt.
Det är inte riktigt sant. Hyresvärdarna beslutar om hyrorna tillsammans med Hyresgästföreningen. Vi har inga marknadshyror i Sverige utan ett bruksvärdessystem vilket medför att ju nyare ett hus är ju högre blir hyran. Detta innebär att de högsta hyrorna får de som bor i nybyggda områden i stans utkanter medans hyrorna hålls nere i de centrala delarna där husen oftast är gamla. Marknadshyror är många gånger bättre eftersom de baseras på hur attraktiva områdena är.
Tycker jag inte stämmer här iallafall. Husen i centrum är dyrare i hyra än i utkanterna.
Väntar på att Idol ska börja. Uttagningarna är roligast.
Halv åtta hos mig, sedan Idol